A szlovák kormány már nemcsak a luxusautókat akarja megterhelni a regisztrációs adóval, hanem a középkategóriájú gépkocsikat is, ráadásul nem 2013-tól, hanem már idén ősztől. Az új adónemből befolyó bevételeket évi 31 millió euróra becslik − írta a Hospodárské Noviny.
Az új illeték kortól függetlenül a 80 kilowattnál nagyobb teljesítményű autókra vonatkozna, így a VW Passatokra vagy Skoda Octaviákra is. Összességében évi mintegy 70 ezer autót érint a döntés, beleértve a használtakat is. Ez utóbbiakra vonatkozna a legalacsonyabb, 167 eurós regisztrációs díj, másrészt ezekből az autókból van a legtöbb. A 254 kilowatt teljesítményt meghaladó Range Rover terepjárót viszont már 2997 eurós regadóval sújtanák.
Peter Kazimír pénzügyminiszter a bírálatok hallatán közölte, még módosíthatnak a törvénytervezeten, de tudatosítani kell azt is, hogy a munkáltatók és a kormány elképzelései ezen a téren nincsenek összhangban. Az autógyártók úgy vélik, hogy a regisztrációs díj nem lesz különösebb hatással a piacra, bár előfordulhat, hogy azok a gépkocsik lesznek népszerűbbek, amelyek teljesítménye közvetlenül 80 kilowatt alatt lesz.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Jön a következő Gondosóra-kör
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba