A testület olyan módosítást szavazott meg, amely egyértelműsíti az üzemanyagok jövedéki adójának mértékét, amelyet az eredeti előterjesztés még két változatban tartalmazott. A törvényhozás a jövő héten várhatóan amellett határoz, hogy ha a kőolaj hordónkénti világpiaci ára 50 dollár fölé kerül, akkor az adó mértéke a benzin esetében literenként 120 forint lesz, ha azonban legfeljebb 50 dollár, akkor 125 forint, míg a gázolajnál a magasabb ár mellett 110,35 forint az adó, alacsonyabbnál viszont 120,35 forint. (A kormány így akarja minimalizálni az áresésből származó áfa-bevétel kiesést.)
Egy a kormánypártok által beterjesztett módosító javaslat lehetőséget adhat az önkormányzatoknak arra, hogy akár 400 forintos idegenforgalmi adót is kivethessenek az eddigi 300 helyett, vagy a szállásdíj 4,6 százalékát. Ezt azzal indokolták, hogy a jövő évi költségvetés csökkenti az önkormányzatok idegenforgalmának költségvetési támogatását.
A testület elfogadta azt a változtatást is, amely szerint az egészségügyi miniszter rendeletben határozhatja meg azon egészségügyi szolgáltatások körét, amelyet a munkaadó adómentesen biztosíthat a dolgozójának. Tállai András, a nemzetgazdasági tárca államtitkára ugyanakkor minisztériuma ellenzését fogalmazta meg azzal kapcsolatban, hogy egy ágazati miniszter döntsön adómentességről.
Az állami projektértékelők a jövőben olyan különleges jogviszonyt élvezhetnek, mint az országgyűlési képviselők, így a munka törvénykönyvét rájuk nem kell alkalmazni, és a személyi jövedelemadózás tekintetében sem minősül önálló tevékenységnek a munkájuk.
A testület kormánypárti többsége megszavazta a cafeteria-szabályokat tartalmazó kormányzati módosításokat is, amelyek értelmében az alkalmazottak kedvezményes adózás mellett évente 100 ezer forintot kaphatnak készpénzben, ezen felül a közszféra alkalmazottjainak 100 ezer forintot, a magánszféra dolgozóinak 350 ezer forintot utalhat SZÉP-kártyára a munkáltató.
A változtatást bírálta a szocialista Tóth Bertalan: szerinte ez nehéz helyzetbe hozhatja akár az önkéntes pénztárakat, akár a közösségi közlekedést, hiszen azokra a jövőben nem fordítható a béren kívüli juttatás.