A NAV hatékonyabb, átláthatóbb működése, az adminisztrációs terhek csökkentése, valamint az ügyfélbarát adóigazgatási rendszer megteremtése érdekében a nemzetgazdasági miniszternek március 31-ig kell javaslatot tennie az adóhatóság új szervezeti struktúrájára, a január 1-jén megvalósuló szervezeti változások figyelembevételével - olvasható a kiadványban.

A nemzetgazdasági miniszternek március 31-ig azt is meg kell vizsgálnia a NAV foglalkoztatottjainak az életpálya modell bevezetésének lehetőségét, továbbá április 30-ig el kell készítenie a kormánynak az adózás rendjéről szóló új törvénytervezetet.

A szakminiszternek június 30-ig meg kell határoznia a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Programban nevesített, az "Adóügyi igazgatási eljárások egyszerűsítése, adminisztratív terhek csökkentése" című kiemelt projekt megvalósításához szükséges intézkedéseket is.

Összehangolás a minisztériumok között

A határozat szerint a Miniszterelnökséget vezető miniszternek, a nemzetgazdasági miniszternek és a belügyminiszternek, március 31-ig meg kell határoznia az egyes adóügyi ügyfélszolgálati tevékenységeknek a kormányablakoknál történő elérhetővé tételéhez szükséges intézkedéseket.

Szintén március 31-ig meg kell vizsgálni a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyával, valamint a NAV hivatásos állományának szolgálati jogviszonyával kapcsolatos átjárhatóság megteremtésének lehetőségeit is, amiért a nemzetgazdasági miniszter és a belügyminiszter felel. Ugyancsak nekik június 30-ig meg kell vizsgálniuk a számlázó programok online adatszolgáltatására vonatkozó rendszer bevezetéséhez szükséges feltételeket.