A tavasszal indult árverseny a jelek szerint megviselte a gyártók profitját és a piacon azóta végrehajtott csekély áremelés arra utal, hogy a nagyok szabadulnának a veszteségeiktől, de szeretnék megtartani pozícióikat is. Emlékezetes, az árversenyben 60-80 forinttal csökkentették (első körben a középáras termékeknél) a fogyasztói árakat, a folyamat pedig a nyár elejére begyűrűzött a prémium és a felette lévő kategória árába is. Elemzők tavasszal azt jósolták, hogy az árversennyel az iparág 35-40 millió dollárt "égethet el", ténykérdés azonban, hogy akkor elhúzódó árversennyel számoltak. Arról egyelőre nem beszélnek a gyártók, hogy a március óta tartó verseny mennyibe került, de az borítékolható, hogy még nem érték el a jósolt veszteségszintet.

A BAT British America Tobacco Magyarország Kft.-nek annyit sikerült elérnie, hogy bebizonyította, a Sopianae élő márka, piaci részesedése 12-13 százalékról újra 20 százalék közelébe kúszott fel. A háborúba szinte azonnal belépő Philip Morris Magyarország Kft. pedig a középkategóriában erősítette meg a Multifiltert a konkurenciával szemben. Az árversenyt kihasználva a kisebb gyártók a korábban gyengélkedő, ám a prémium szegmensben jegyzett márkákat élesztettek újjá, például a Benson & Hedgest vagy a Camelt.

A márciusi drasztikus árcsökkentés óta a vezető márkák ára ismét felfelé kúszott, az 550-560 forintos átlagról ismét 580-590 forintra drágultak a középáras márkák. Ez még mindig messze elmarad a tél végi összegektől, így most az látszik, hogy a következő emelésig vélhetően befagynak a cigarettaárak, hacsak nem nyúl valamelyik gyártó egy-egy régebbi márkájához és teremt új kategóriát vele.