A reklámadó módosításának az adó mértékére vonatkozó passzusai a törvény kihirdetését követő 31. napon lépnek hatályba. Az Országgyűlés honlapja - és a legutóbbi Magyar Közlöny - szerint június 4-én hirdették ki a módosítást, tehát július 5-étől érvényes az új szabályozás. Amint arról az Inforádió korábban beszámolt, május 27-én fogadta el az országgyűlés 114 igen és 50 nem szavazat mellett a reklámadó módosítását. Ennek értelmében a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után továbbra is nulla százalék marad a különadó mértéke, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után pedig az eddigi sávos - leginkább az RTL Klubot sújtó adó - helyett, 5,3 százalékos reklámadót rónak ki valamennyi adóalanyra.

A sürgős eljárással elfogadott módosítás záróvitája során Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára kiemelte, hogy a kormány anélkül látta indokoltnak a reklámadó módosítását, hogy osztaná az ezt kifogásoló Európai Bizottság álláspontját, ám ez nem jelenti azt, hogy az adónem korábbi céljait veszélyeztetnék.

Burány Sándor, az MSZP részéről azonban úgy látta, hogy a reklámadó egy teljesen elhibázott büntetőadó, amit vissza kellene vonni. Novák Előd, a Jobbik vezérszónoka magát a reklámadót támogatta, annak módosítását azonban nem, mivel azt Európai Bizottság nyomására nyújtották be. Schiffer András, az LMP frakcióvezetője szintén nem tartotta ördögtől valónak a reklámadó ötletét, ám úgy vélte, hogy ebben a formájában a szabályozás inkább médiaadó, amit vissza kellene vonni.