Az ellenzéki párt keddi sajtótájékoztatóján Schiffer András frakcióvezető azt mondta, a "politikátlanított nyilvánosságnak semmi, de semmi köze a sajtószabadsághoz", ezért az LMP egy a túlfogyasztást visszaszorító kezdeményezést támogatna. A Ház előtt fekvő indítvány viszont nem a túlfogyasztást akarja visszaszorítani, hanem annak haszonélvezőit akarja kijelölni - értékelte.
A társelnök szerint a jelenlegi törvényjavaslat nem reklám-, hanem médiaadó bevezetéséről szól, ugyanis nem a reklám-, hanem a médiaszabályozás a célja.
Azt is fel kell mérni, hogy egy ilyen törvényjavaslat hány munkahely megszűnésével jár, hány képzett magyar fiatalt üldöz külföldre, illetve milyen hatást gyakorol a társadalmi célú reklámokra - folytatta Schiffer András.
A törvényjavaslat szerinte nyíltan diszkriminatív, durván beleavatkozik a TV2 és az RTL Klub közötti versenybe, az adókivetés nem szolgál költségvetési érdekeket és a szöveg nem tartalmaz előírásokat arról, hogy a bevételt milyen célokra kell felhasználni. Civilizált országban az új adónemeket a költségvetési év kezdetén vagy annak végén vetik ki - tette hozzá a képviselő.
Frakciótársa, Schmuck Erzsébet bírálta, hogy a reklámadóról szóló javaslat semmilyen fenntarthatósági szempontot nem tartalmaz. A reklámok zömének célja a fogyasztás növelése, miközben készítőik nem foglalkoznak a következményekkel - mondta.
Az LMP azt támogatná, hogy csak olyan tartalmú hirdetések jelenhessenek meg, amelyekben érvényesülnek a környezeti szempontok és amelyek figyelembe veszik a társadalmi hasznosság kérdését is - jelentette ki.