A NAV tájékoztatása szerint, az ingyenesen benyújtható kérelemben lényegében két adatot kell feltüntetni: az adóazonosító jelet, illetve azt, hogy hány havi részletben törlesztene a magánszemély.
Az ügyfélkapuval rendelkezők a FAM01-es nyomtatványon kérhetik a kedvezményt, de a kitöltött nyomtatványt természetesen postán is fel lehet adni, vagy személyesen is be lehet vinni a legközelebbi ügyfélszolgálatra. Ugyanakkor a kérelmet az ügyfélszolgálaton szóban is meg lehet tenni. (Az ügyfélszolgálatok most pénteken - a köztisztviselők napján - zárva lesznek.) A kérelemről a NAV határoz, gyakorlatilag a kérelmet önti okirati formába.
A kérelemben szerepel az, hogy mikor és pontosan mennyit kell fizetni. Ha valaki az esedékes részlet befizetését nem teljesíti, a részletfizetési kedvezmény érvényét veszti, és a tartozás egy összegben esedékessé válik. Ez esetben a hivatal a fennmaradó tartozásra az eredeti esedékességtől késedelmi pótlékot számít fel - áll a közleményben.