Azzal, hogy a NAV értelmezése szerint a szponzori támogatások megjelenítése után is fizetni kell, megannyi cég, sport- és kulturális vállalkozás került a célkeresztbe - ilyen például a Sziget Kft., amely nem tudja, vonatkozik-e rá a szponzori bevételekre kirótt adó vagy sem. Kádár Tamás cégvezető arról tájékoztatta a Népszabadságot: mivel a befizetési határidő augusztus második felében lejárt, a néhány millió forintra rúgó összeget átutalták, de mivel a jogszabály szövegéből azt a következtetést vonták le, hogy a törvényalkotó szándéka nem a fesztiválok megadóztatása, állásfoglalást kértek e tárgyban az illetékes nemzetgazdasági tárcától. Kétségtelen, hogy a körülbelül a fizetési határidővel egyidőben megjelent adóhatósági összefoglaló a hozzájuk hasonló rendezvényszervezőket is adóalanynak nevezi. Ennek ellenére úgy vélik, a törvényalkotó iránymutatása tehetné tisztába a helyzetet. Kádár bízik abban, hogy a most befizetett összeget - egy számukra kedvező állásfoglalás után - visszakaphatják.
A Sziget Kft. saját rendezvényeiből - Gourmet Fesztivál, Generali Gyerek Sziget, Balaton Sound, Volt Fesztivál, Sziget Fesztivál - évente összesen több mint egymilliárd forint szponzori bevétel származik. Ennek az összegnek körülbelül 40 százaléka a Sziget Fesztiválon gyűlik össze. A fővárosi rendezvény 3,65 milliárdos költségvetésének úgy a tizede származik hirdetésekből. Kádár szerint a kft. összforgalmának időszaktól függően 10-20 százalékát adják a szponzorok.
Nem csak a Sziget Kft., de a Budapesti Közlekedési Központ is az adó alanya - derül ki a szervezet válaszából. A BKK a kapcsolt vállalkozásokkal együtt 838,3 millió forintos adóalappal kalkulálhatott, így a cégcsoport "összesített 2014. évi adóelőleg összege 3,383 millió forint" - írja a Népszabadság.
A sport területén sem csupán az FTC-hez hasonló futballvállalkozásokat érintheti a sarc. A lap szerint az MLSZ illetékesei is állásfoglalást kértek a Nemzetgazdasági Minisztériumtól, miután úgy vélik, több tekintetben vonatkozhat rájuk is a szabályozás. Egyrészt közhasznú szervezetként az alaptevékenységek közé tartozik a magyar futballválogatott működtetése, a labdarúgás népszerűsítése, a sportolásra ösztönzés, és ennek érdekében szórólapokon, a világhálón, újságokban adnak tájékoztatást a válogatott mérkőzések és a tömegsportrendezvények időpontjáról. Azaz afféle önreklámot folytatnak. Az MLSZ szerint ugyanakkor ez a tevékenység nem reklám, mert nem terméket népszerűsítenek, hanem társadalmi érdeket szolgálnak. Emellett az MLSZ-nek vállalkozások is nyújtanak támogatást, a szövetség e cégek logóit szintén megjeleníti, ami ugyan reklám, ám az ebből származó bevételek felhasználásával a szövetség elsősorban a sport társadalmi hasznosságának bemutatását segíti - vélik az MLSZ szakértői.