Az adótörvények vitájában több ponton is egymásnak feszült a Fidesz frakció és a kormány. Az eva és a regisztrációs adó mellett - a párt csökkentést szeretne, a kormány nem - a közösségi közlekedési adó módosítása sem hozott egységes álláspontot. Rogán Antal nyújtotta be azt a módosítót, amely bevezetné a közösségi közlekedési adót, ami az iparűzési adó mintájára lényegében a bevételt adóztatná meg Budapesten egy, máshol fél százalékkal. A bevételt a közösségi közlekedés finanszírozására lehetne fordítani.

A kormánynak nem tetszett az ötlet, s Rogán újabb verzióval állt elő. Ezek szerint az adó jóval kisebb lenne, mint az eredetileg tervezett, s nem is tenne különbséget budapesti és más székhelyű cégek között. Az adó mértéke egységesen a bevétel - az iparűzési adó alapjának - 0,25 százaléka lenne. Ez jelentős csökkentés, hiszen az előzetes becslések szerint az eredeti öltet százmilliárd forintot gombolt volna le a cégekről.

Persze kétségtelen, hogy a BKV ezzel egész jól járt volna. Az új ötlet viszont már csak pár tízmilliárd forint bevételt hozna, ami azért még mindig több, mint alamizsna. A budapesti közlekedési vállalat éves szinten nagyjából tízmilliárd forinttal többet költ, mint ami a bevétele, s ezt vagy kompenzálni tudja állami és fővárosi hozzájárulások révén, s így pozitív nullára hozza az évet, vagy növeli az adósságát.