Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hamarosan akár 20 új kínai mozdonyt vehet a MÁV számára.
Pár hete „előzetes szemrevételezésen” járt Kínában egy magyar küldöttség, amelynek a közlekedési minisztérium, a vasúthatóság és a MÁV képviselői is a tagjai voltak, hogy tájékozódjanak a CRRC-mozdonyok beszerzéséről
- tudta meg a hvg.hu.
A lap azt írja, hogy a kínai vasúti járműgyártónak, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd.-nek két tolatómozdonya már rója a magyarországi síneket, miután az osztrák tulajdonban lévő Rail Cargo Hungaria rendelt belőlük.
A további beszerzést éppen az gyorsíthatja fel, hogy a Lázár János közlekedési miniszter a napokban írta alá ezeknek a kínai járműveknek a magyarországi hatósági engedélyeit, miután a mozdonyok minden vizsgán átmentek.
Az új tolatómozdonyok darabja 3-4 milliárd forintba kerül, azaz a 20 beszerzéséhez legalább 60 milliárd forintnak kellene rendelkezésre állnia ahhoz, hogy a kínaiaknak benyújtsák az igényt.
Alapesetben a vásárlás ötletétől a fogalomba állításig 3-4 év telik el, ám most különösen nagy a nyomás a minisztériumon, hogy változtasson az áldatlan állapotokon, vagyis csökkentse a vasúti késéseket, és jobb állapotban lévő járművek fussanak a vágányokon.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Halálos áldozatok tömkelegére kell számítani Európában a közeli jövőben

Itt az olcsó B kategóriás jogosítvány, de sokan csak féljogsinak tartják

Multicéggé nőtte ki magát egy magyar vállalkozás, az étrendkiegészítő serkentette étvágyát

Most jól figyeljen: lehet, hogy már ön is nyugdíjba mehetne

Egy méltatlanul lesajnált magyar nagyváros lenyűgözte a külföldi utazásszervezőket

Súlyos betegség sújtja a gyerekeket a Dunántúlon, a szülők sincsenek biztonságban

Vérfagyasztó sebet kapott az adatvédelem – a Meta AI-nak már ezt is szabad

Németország hamarosan háborúban állhat Oroszországgal, a történelem dadogni kezdett

Egy sosem látott százmillió forintos lombkoronasétány misztikus történetét meséljük el
