A Siemens-Ganz megállapodás keretet ad a két cég későbbi együttműködéséhez - hangsúlyozták a dokumentum aláírói, akik a megállapodás tartalmáról nem árultak el semmit. A szállítandó termékekről, mennyiségükről, értékükről jövő márciusban számolnak majd be, mert várhatóan akkorra már ismertek lesznek a Siemens igényei és az ezekhez rendelhető GMV-kapacitások. Ehhez Heinczinger István, a későbbi közös munkát koordináló Siemens Magyarország Rt. közlekedéstechnikai értékesítési igazgatója hozzátette, hogy az STS már a közeljövőben számít a GMV-re, hiszen mintegy 1,5 milliárd font értékű brit megrendelése van járműszállításra, melynek egyik beszállítója a magyar cég lehet. (Ezenkívül más külföldi piacokra - így Nyugat-Európába, Észak-Amerikába, Dél- és Kelet-Ázsiába - irányuló szállításokra is van kilátás.) Mendieta tájékoztatása szerint az STS az e hónap végén záródó üzleti évben az előzetes számítások szerint összesen mintegy 4 milliárd euró árbevételt ért el, a következő évben 5 milliárddal számolnak. A csaknem egy tucat leányvállalattal rendelkező GGH idei tervezett konszolidált árbevétele meghaladja a 11 milliárd forintot, ami mintegy 20 százalékkal több az előző évinél. Az elnök-vezérigazgató hozzátette, hogy exportárbevételüknél a forint erősödése miatt - előzetes kalkulációik szerint - év végéig 300-400 millióval kevesebbel kell számolniuk. Az STS és a GGH tervezett együttműködése számol azzal is, hogy a magyarországi tömegközlekedési járműpark megújításra vár - becslésük szerint erre a következő öt évben sor kerülhet - s az ebben való esetleges részvételre is alapozhatják a közös munkát. B. G.