Az esztergomi Suzuki gyárban csütörtökön elkészült a félmilliomodik személygépkocsi. Az eddig előállított autók több mint a fele külföldön talált gazdára. A Magyar Suzuki Rt. 2000. évi 126 milliárd forint nettó árbevétele 2001-ben 140 milliárd forintra nőtt; ennek kétharmada exportból származott.
A Magyar Suzuki Rt. gyárában, ahol 1992 októberében kezdődött a sorozatgyártás, csütörtökön elkészült a félmilliomodik személygépkocsi. Az esztergomi autókból 200 ezret a magyar piacon értékesítettek, a többit exportálták - mondta Tadashi Kondo, a cég vezérigazgatója. Tavaly 84 ezer autót gyártottak és az idén is hasonló mennyiséggel számolnak; a magyar piacon körülbelül 30 ezer gépkocsi eladását tervezik. A belföldre került autók 20 százaléka a Wagon R - amelynek magyarországi gyártását 2000 januárjában kezdték el -, míg a külföldön értékesített kocsik felét már ez a modell teszi ki. Az előzetes adatok alapján a cég tavalyi bevétele 140 milliárd forint körül alakul, s a belföldi-export bevételarány nagyjából megegyezik a 2000. évivel, amikor a 126 milliárd forintból 41,3 milliárd volt a belföldi eladások nettó árbevétele, míg 84,6 milliárd az exporté. Az elmúlt 11 évben összesen 500 millió dollár értékű beruházást hajtottak végre az esztergomi gyárban, ahol a dolgozók száma a kezdeti 464-ről mára 1800-ra emelkedett. Megtudtuk, hogy ez év közepétől - az exportra szállított mellett - már valamennyi Magyarországon eladott autóba a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő Euro III-as motorokat szerelnek be (korábban Euro II-es normájú hajtóművekkel látták el a járműveket). A tervek szerint jövő év elejétől elkezdődik az új, 5 személyes kisautók gyártása Magyarországon. Ennek ára valamivel magasabb lesz a Wagon R modellénél.
D. J.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.