A tervek szerint negyedével növekedik idén a magyarországi Kia-értékesítés. Ebben jelentős szerepe van annak, hogy az itteni márkaimportőr a Kia Motors Corporation európai központjához került az Itochu kereskedőháztól.
Annak ellenére is tartható lesz a dél-koreai járműgyártó Kia Motors Corporation (KMC) magyar leányvállalatának idei újautó-eladási terve, hogy a szállítások nagyobb ütemben csak ez év második felétől kezdődtek meg - mondta lapunknak Juhász Judit, a Kia Motors Hungary Járműkereskedelmi Kft. (KMH) marketingmenedzsere. Ezt egyrészt az európai cégközpontnál, ebből adódóan a KMH-nál a közelmúltban történt tulajdonosváltozás nyomán megvalósított szervezeti átalakítással magyarázta, másrészt a kínálatbővülés nyomán összegyűjtött megrendeléseket várhatóan ez év végéig tudja teljesíteni a Kia autógyár.
Az 1995-ben, az osztrák Kia-márkaimpotőr leányvállalataként létrehozott, jelenleg 30 millió forint törzstőkéjű KMH idén nyár közepén került a németországi Kia Motors Deutschland GmbH tulajdonába, melynek egyik előzménye, hogy a KMC európai központjának érdekeltségébe kerültek azok a márkaimportőr cégek - így az osztrák, a magyar és a csehországi mellett az angliai is -, amelyek korábban a japán Itochu kereskedőház tulajdonában voltak. E változástól a KMC elsősorban azt várja, hogy a tavaly világszerte csaknem 991 ezer eladott (NAPI Gazdaság, 2002. január 3., 8. oldal) Kiából az európai piacra jutó átlagosan 100 ezer körüli autóértékesítés 2005-ig legalább a háromszorosára növekszik. Ehhez - az európai központ koordinálásával - a márkaimportőrök a járműszállításról közvetlenül egyeztethetnek az autógyárral, amely partner lesz a különféle marketingakciókban is.
A magyar eladások növelésében - egyebek mellett - erre is számít a KMH, amely idén legalább 1500 új Kia eladásával számol úgy, hogy a korábbi 60-70 százalékos haszonjármű-eladási arány megfordul a személyautók javára. Emellett öt új személyautó-modell - köztük a felső kategóriás Kia Magentis - bevezetését is tervezik. A jelenleg 22 Kia-márkakereskedésből álló országos hálózatot jövőre újabb három taggal növelik. A tavalyi 1243 Kia eladásával mintegy négymilliárd forint árbevételt ért el a KMH, idén a mintegy 25 százalékos növekedés révén 5,5 milliárdos forgalom elérése a cél.
Bubrik Gáspár
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.