A válaszok alapján egy 1-től 5-ig tartó skálán 4,6 pontos eredményt ért el a Mikulásgyár, megelőzve több nagy múltú szervezetet is, amelyek komoly anyagi forrással rendelkeznek – derítette ki a 21 Kutatóközpont által készített felmérés, amely országos reprezentatív mintán készült, 1026 fő 18 év feletti megkérdezett véleményével – közölte Zsolnai Endre, a Mikulásgyár Alapítvány vezetője, hozzátéve, hogy az 1,5 tizedes statisztikai hibahatárral működő kutatásból kiderült az is, hogy a magyarok mely karitatív szervezet munkáját tartják a leghasznosabbnak a decemberi időszakban.
Ilyen például a Magyar Vöröskereszt, az Ökumenikus Segélyszervezet, a Máltai Szeretetszolgálat, a Baptista Szeretetszolgálat, a Református Szeretetszolgálat és a Katolikus Karitász.
Éskovács Péter, a Mikulásgyár sajtófőnöke arról beszélt, hogy az elmúlt 19 év minden decemberében komoly munkát végezett a Mikulásgyár, de a mostani felmérésben való jó szerepléshez az is hozzájárul, hogy a Mikulásgyár munkája iránt mindig nagy a sajtó érdeklődése, ráadásul a marketinges szakmai körökben csak „cukiság -faktornak” hívott jellemzők is befolyásolhatták a mostani értékelést. A sajtófőnök szerint advent időszaka leginkább a klasszikus adományozásáról, a kedves gesztusokról szól, amiben egyértelműen meghatározó szerepe van a Mikulásgyárnak.
IDÉN KARÁCSONY ELŐTT A MIKULÁSGYÁRBA 45 EZER KILOGRAMM ADOMÁNY ÉRKEZETT.
A gyerekek szervezetten, oktatási intézményeken keresztül érkeztek a karitatív akció helyszínére. Mintegy 800 gimnazista, valamint 40 vállalat több munkatársa önkéntesként vett részt a jótékonysági akcióban. Nagyobb adomány érkezett a Mikulásgyárba Németországból, de küldtek csomagot Ausztráliából és Svájcból is.
Az összefogásnak köszönhetően 8400 gyereknek, 52 településre sikerült eljuttatni egy-egy teherautónyi adományt még karácsony előtt, a csomagok szétosztásában több karitatív szervezettel dolgoztak együtt.