Mintegy 160 millió eurója van a Sólyom Airways Kft.-nek egy bankban, amely a tervezett 50 gépes üzemméret induló költsége, ám mivel kezdetben csak hat repülővel számoltak, a keretből 30 millió euró áll rendelkezésükre − tudta meg a Napi Gazdaság. A pénz elméletileg így megvan − legalábbis ezt állítja a céghez közel álló informátorunk −, ahhoz azonban, hogy ezt igénybe is vehessék, arra lenne szükség, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kiadja a légitársaságnak az úgynevezett AOC szakmai engedélyt.
Feltehetően ehhez kötötték a pénz lehívását az ománi befektetők. Úgy tudjuk, hogy a Sólyom bemutatta az NKH-nak az említett banki igazolást, s a cég már korábban megszerezte az első gép, az Álmos Vezér ideiglenes lajstromba vételi engedélyét, véglegesítését épp az AOC megszerzésével lehetne elintézni. A Napi Gazdaság információi szerint ez a gép egyelőre a lízingcégnél van.
Időközben a Sólyom második gépét és lefestették a légitársaság színeire, a következő négyet fehérre alapozták és várják a színezést. A Sólyom Airways egyelőre nem végez kereskedelmi tevékenységet, így bevétele sem igen keletkezik, ezért a tulajdonos Sólyom Holding más tevékenységéből finanszírozták az eddigi, kéthavi működést, mintegy 120 millió forintot. A társaság további működésének finanszírozását pedig a már említett összeg felszabadulásával képzelik el, ehhez azonban az kellene, hogy felgyorsuljanak, illetve lezáruljanak az engedélyeztetési folyamatok. A Sólyom vezetése korábban emiatt az NKH-t hibáztatta. A hatóság a Napi Gazdaságot most arról tájékoztatta, hogy a Sólyom engedélyezési eljárásainak részleteiről a vonatkozó szabályok értelmében részletes tájékoztatást nem tud adni. Arról azonban beszélt, hogy a hatósági engedélyezéshez beérkezett anyagok minden egyes eljárásban hiányosak, illetve nem megfelelők voltak, így hiánypótlások kibocsátására volt szükség, ami az eljárás határidejét meghosszabbítja. Az engedélyek kiadása jelentős mértékben attól függ, hogy a kérelmező mikor képes hiánytalan és szakmailag megfelelő anyagokat benyújtani az egyes eljárásokban.