Csalók rakhattak fel egy hirdetést a Facebookra, amelyben a McDonald's nevével élnek vissza. A közösségi oldalon a mcdonald's keresőszóra az első találok között is kidobja.

Kép: Képernyőkép

A hirdetés a McFood-Online nevű Facebook-oldalhoz tartozik, amelynek semmilyen posztja nincs, ahogy egyetlen követője sincs és erről az oldalról sem követnek senkit. A hirdetés szerint a McDoanld's egy olyan promóciót indít, amelyben a kedvenc csomagjaink közül kisorsolnak egyet mindössze 811 forintért.

A hirdetésen azonban több dolog is egyértelműen arra utal, hogy adathalászatról van szó:

  • a hivatkozás nem a McDonald's Magyarország oldalára vezet;
  • a hirdetés szövegében forint helyett HUF szerepel;
  • a képen látható McPollo nevű termék nem is kapható a cég magyarországi éttermeiben.

Az ügyben megkerestük a McDonald's-ot is, amint választ kapunk, frissítjük cikkünket.

Nem ez az első eset

A gyorsétteremlánc korábban már felhívta a figyelmet arra, hogy hamis hirdetéseket terjesztenek, visszaélve a márka védjegyével.

Mint írják, ezek az álhirdetések valószínűleg adathalász tevékenységet takarnak, amelyek az oldalra látogatókat arra próbálják ösztönözni, hogy csekély összegért cserébe nagyon kedvező - azonban a valóságban nem létező - ajánlatot vásároljanak meg (egy körülbelül 11 000 forint értékű ajánlatot 900 forintért).

Óriási forgalommal zártak a magyar gyorséttermek, letaszítanák a trónról a Mekit

Továbbra is a McDonald’s mögött álló Progress Étteremhálózat Kft. vezeti a hazai piacot, azonban a KFC és a Burger King üzemeltetői is közeledtek a legnagyobb magyar burgerezőhöz.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.