Rendszeressé váltak az áramszünetek az utóbbi egy évben Százhalombattán. A Pest megyei városnak komoly gondot jelentenek a rendszeres, elsősorban reggeli áramkimaradások, mind a lakövezetekben, mind az ipari parkban visszatérő a jelenség. 

A Telex cikkéből kiderül, hogy helyi lakosok még 2021-ben létrehoztak egy Facebook-csoportot, ahol a tagok rendszeresen leírják, hogy mikor és hol tapasztaltak áramkimaradást. Felmerülnek eszközvételi jótanácsok is (zseblámpa, generátor), és olyan témákról is eszmét cserélnek a lakosok, hogy mikor és hogyan érdemes az áramszünet után megbolonduló elektromos masinákat újra beállítani. A fórumozók már rég nem higgadtak:

  • Okolják a városvezetést, ami szerintük képtelen bármit is tenni.
  • Okolják az MVM-et, ami ugyan csak egy áramszolgáltató, de a fogyasztó fejében nem feltétlenül különül el egy adott területen a rendszerüzemeltető (hálózatos cég) és a villanykereskedő, vagyis az E.ON és az MVM Next felelőssége.
  • Okolják az E.ON-t, aminek a hálózat zavartalan működtetése lenne a feladata.
  • És okolják egymást is: vannak, akik rendre hivatalos, írásos panasztételre biztatják a többieket a telefonálgatások és a Facebookon való hőbörgés helyett.

A lap kérdéseire

az E.ON nem cáfolta, hogy valóban sok kimaradás történt Százhalombattán, ugyanakkor inkább a véletlenek kellemetlen összjátékáról, és nem egy lokális, átfogó, mélyebb problémáról beszéltek. 

Az E.ON szerint Százhalombattán a nyáron több, egymástól független esemény okozott a város más-más pontjain áramkimaradásokat:

  • Július elején a viharos időjárás és az erős szél miatt fák és oszlopok dőltek ki, több helyen elszakítva a vezetékeket.
  • Július végén egy - nem az E.ON üzemeltetésben lévő - elektromos állomás hibásodott meg és okozott üzemzavart az E.ON hálózatán is.
  • Augusztus elején egy oszlop madárvédelmi rendszerét javították a szerelők, emiatt érezhettek néhány utcában rövidebb áramkimaradásokat a helyiek.
  • Emellett az elmúlt hetekben előfordultak olyan néhány perces áramkimaradások, amelyeket kisebb kábelhibák okoztak, ezek javítása szintén megtörtént.

A lakók ezeket a válaszokat az ügy elbagatellizálásának tartották, hiszen szerintük visszatérően, reggelente és nem csak rövid időre maradtak áram nélkül.

Az E.ON mindenesetre bizakodó a jövőt illetően. Mint írták, a csoportnak kiemelten fontos, hogy a meghibásodások okát a lehető legrövidebb időn belül megtalálják a szakemberek és elvégezzék a szükséges javításokat - a fenti esetek mindegyikében így történt. A cég idén fejlesztéseket is végrehajtott Százhalombatta villamosenergia-ellátásának javítása érdekében, ezek hozzájárultak ahhoz, hogy az eseti, lokális üzemzavarok csak egy-egy kisebb területet érintettek, illetve a korábbiakhoz képest rövidebb ideig tartottak.