Az egyik olvasótól érkezett információkat a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. is megerősítette. Karbantartási és átalakítási munkálatokkal indokolták a téli szünetet, amely alatt felkészülnek az MMA és az MB.EA platformra épülő új modellek gyártására – írja a Kecsup.hu.

A magyarországi cég tájékoztatása szerint „a Mercedes-Benz németországi és nemzetközi személygépkocsi- és hajtásláncgyártó üzemeiben a 2024/2025-ös téli termelési szünet a korábbi évek gyakorlatának megfelelően általában több hétig tart, azonban az egyes gyárak pontos leállási és indulási időpontjai eltérőek lehetnek”.

Ezt megelőzően a német lapok már beszámoltak arról, hogy a Mercedes németországi gyáraiban idén a szokásosnál hamarabb kezdődik a téli szünet, amelyet spórolási szempontokkal indokoltak.

Az Efahrer.de kiemelte, hogy a vállalat az idei harmadik negyedévben jelentős profitcsökkenést szenvedett el – a nyeresége nagyjából lefeleződött –, aminek fő oka az volt, hogy a fontos piacának számító Kínában a magas árrésű e-luxus modellek iránti kereslet jóval elmaradt a várakozásoktól. 

A cégvezetés már bejelentette, hogy mostantól a hatékonyság növelésére és a költségek csökkentésére összpontosítanak, ennek lehet a jele a korábban kezdődő téli szünet is, bár a Mbpassion.de szerint a korábban kezdődő leállás oka a beérkező megrendelések visszaesése is lehet. 

Durván növekszik jövőre ez az adóteher, óriási átalakulás jöhet

Az elfogadott adótörvények szerint a jövő évtől jelentősen nő a cégautókra kivetett adó összege. Egy átfogó felmérés szerint a hazai cégek nagyon rosszul állnak az elektromos átállás terén, pedig ezzel kikerülhetnék az adóemelés hatásait.
Bővebben>>>