Göbl Vilmos az Építési és Közlekedési Minisztérium kommunikációs referense bejelentette, hogy elkezdődtek az egyeztetések az új KRESZ motoros szabályairól. A beszámolóban az is szerepel, hogy 2025-ben bővülhet a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető motorok köre, méghozzá a 125 köbcentisekével – írta meg a hegylako.hu.

A lap mérése szerint

A MOTOROS INGÁZÁS FELE ANNYIBA KERÜL, MINT AZ AUTÓZÁS,

a kocsi havi 25-26 ezer forintos parkolási költségéről nem is szólva, hiszen a motor ingyen parkolhat a fizetős állami, önkormányzati zónákban. Kiderült, hogy havonta három teljes munkanapnyi időt lehet megtakarítani, annyival gyorsabb motorral ingázni autó helyett.

  • A németeknél sokszorosára nőtt a képzésre jelentkezők száma, megtáltosodott a motorpiac miközben a balesetek száma pedig nem nőtt.
  • Lengyelországban is már vagy tíz éve működik a rendszer, és nyomban háromszorosára nőtt az eladott új motorok száma, viszont a motorral okozott baleseteké gyakorlatilag nem változott.
  • Az olaszok és a románok is meglépték ezt, és bevált.

Az autóból motorra ülők nagyobb része motorkerékpárt választott társul a vizsga megszerzése után, míg hozzávetőleg 45 százaléka ült CVT-váltós, azaz kuplung- és váltókar nélküli robogóra.

Ami eddig szokás volt, most szabály lesz: érkezik az új KRESZ

Cipzárelv, védelmi sáv, idősmatrica. Ezek az újítások is szerepelnek a közlekedési tárca elképzelései között. Erről itt olvashat többet >>>