Mostanra több mint félezer – életveszélyesnek minősített karót távolított el a „magyar tengerből” Balatoni Vízi Polgárőr Egyesület, a Balatoni Szövetség és a parmenti települések önkormányzatai. Ezenfelül
- a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt.,
- a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság Balatoni Kirendeltsége
- és a szárazföldi rendészet
szintén hozzájárult Közép-Európa legnagyobb tavának a biztonságosabbá tételéhez.
A fenti szervezetek nemcsak a karók, hanem hanem az illegálisan létesített vízi állásokat, stégeket és egyéb építmények felszámolásáért is kezeskednek. A balatoni stégeket rácsokkal, lakattal lezárni tilos, a kijutást mindenki számára biztosítani kell. Az önkormányzatok, például Vonyarcvashegy és Gyenesdiás, a vízügyi hatóságokkal együttműködve bérlik a partfalakat, így közvetlen beleszólásuk van az engedélyek kiadásába és a szabályok betartatásába.
Láthatatlan veszélyforrás
Pali Róbert, Vonyarcvashegy polgármestere és a Balatoni Szövetség elnöke elmondta, hogy a Balaton Zala megyei nyugati medencéjében kiemelten foglalkoznak a tóban található karók jelentette problémával. A politikus hangsúlyozta, hogy
ezek élet- és balesetveszélyes karók. A horgászok vagy a vízibiciklizők visznek be magukkal karókat, de azokat ki is kellene venni. Mivel nem veszik ki, tavaly 358-at, tavalyelőtt pedig 456-ot távolítottunk el.
A horgászok és vízi sportokat űzők által a víz alatt hagyott karók áthatatlan veszélyt jelentenek a fürdőzők és vízi járművek számára. Pali Róbert megerősítette „több mint a fele víz alatti volt, tehát nem látható. Ha ezeket nem távolítjuk el rendszeresen, nagyobb balesetveszélyt és problémákat okozhatnak” – számolt be a polgármester szavairól a Zaol.hu
A vonatkozó szabályozás
A vízügyi hatóság minden évben meghatározza, hogy milyen határidővel kell eltávolítani a vízben lévő építményeket, így az ideiglenes vízi beállókat is.
A szabályok szerint például a horgászoknak legkésőbb november 30-ig ki kell szedniük az általuk elhelyezett vízállásokat, stégeket.
Amennyiben ez nem történik meg, a vízügyi hatóság vagy a Vízi Polgárőr Egyesület eltávolíthatja őket, és ezek már nem képezik az eredeti tulajdonos birtokát. Az eltávolított karók raktározásáról és elszállításáról az önkormányzatok is gondoskodnak.
Alakul a balatoni Vízparti Terv, de van egy bökkenő
A vitatott Vízparti Tervet még 2025-ben élesíthetik, a Lázár János vezette tárca derűlátó, de hamarosan lejár a véleményezés határideje. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Észbe kapott Oroszország, Putyin Hszi Csin-pinggel tárgyalna

Meglepő helyről kaptak 30 tonnányi napi segítséget a magyar kórházak és vállalatok

Megjelent egy új várólista-protokoll: betegek tízezreinek változhat meg az élete

Mindenki megőrül a ChatGPT új funkciójáért, ami mostantól ingyenes

Nem lehetett márciusban megingatni a Budapesti Értéktőzsdét

Óriási a baj: Nagy Márton 2,5 százalékra rontotta a GDP-prognózist

Új Bónusz Állampapírok érkeznek, sokan nem fognak örülni

Újabb járvány söpör végig Magyarországon: tömeges állatvágások és határzárak kísérik a rejtélyes vírust

A magyar vizsla jövője a tét
