A társaság közleményében azt írta, a lezárásra azért van szükség, mert meg kell vizsgálni a hidat tartó úgynevezett ”saruk” állapotát. Ehhez azonban a hidat meg kell emelni, ezért a kijelölt napon 8 és 14 óra között lezárják azt a forgalom elől.

A hidat várhatóan 2024. április 13-án szombaton, 8 és 14 óra között emelik meg, ekkor szintén lezárásra kell számítani. A problémás sarukat várhatóan augusztus végén, szeptember elején cserélik ki – jegyezte meg az MKIF, hangsúlyozva, hogy tervezett vizsgálatról van szó, a híd biztonságos, jó állapotban van.

Közölték azt is, hogy a pályazár idején a Budapest felől érkezőknek Zamárdi csomópontban kell elhagyniuk a pályát, melyre Balatonszárszónál térhetnek vissza.

Az MKIF kiemelte, hogy tavaly indították el azt a szintrehozást, melynek során nem csak a tönkrement burkolatokat cserélik 538 kilométeren 2025-ig, hanem mintegy 200 hidat és felüljárót is megújítanak, köztük több olyan nagyhidat is, mint amilyen a Völgyhíd.

 

Európa első női hídmestere

A Kőröshegyi völgyhídért, amely Magyarország leghosszabb hídja, 17 éve, vagyis annak átadása óta Hanák Tímea, Európa első női hídmestere felel. A Magyar Közútnak még 2021-ben nyilatkozott munkájáról.