Óvatosságra int a rendőrség, és kéri, minden esetben kezeljük fenntartással az ismeretlenektől érkező üzeneteket, telefonhívásokat. Egy legutóbbi eset szerint ugyanis

egy férfi rendőrtisztnek kiadva magát közel 3,5 millió forintot emelt le egy nyugdíjas asszony bankszámlájáról.

A sértett azután tett feljelentést a Kapuvári Rendőrkapitányságon, hogy telefonon felhívta egy bankbiztonsági szakemberként bemutatkozó nő, és a számláján tapasztalt szokatlan tranzakciókra figyelmeztette. Ezután közölte, hogy a pénz biztonságba helyezése érdekében átadja a telefont egy rendőr kollégájának.

A magát őrnagynak hazudó férfi elkérte a nő netbanki adatait, majd rávette, hogy hagyjon jóvá a számítógépén egy engedélykérőt, amelyet a kiberbűnözési osztály küldött a részére.

A nyugdíjas ennek eleget is tett, így a csalók valójában távoli hozzáférést biztosítottak maguknak az eszközhöz, és elutaltak a bankszámláról mintegy 3,5 millió forintot.

A kóklerek most már a rendőrség nevével is visszaélve keresik meg áldozataikat

  • telefonon,
  • e-mailben
  • vagy SMS-ben,
  • és egy AnyDesk nevű alkalmazás letöltésére veszik rá őket, 

akik így teljesen kiszolgáltatják magukat, adataikat és pénzüket a csalóknak - írja a police.hu 

Azért, hogy ne legyünk csalások áldozatai, a rendőrség kéri:

A csalók legtöbbször az AnyDesk vagy a TeamViewer elnevezésű applikációkkal követik el a bűncselekményeket.

Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél számláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is történik ügyfél-azonosítás. 

A valódi banki alkalmazottak telefonon soha nem adnak utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek

- szól a figyelmeztetés.