Az állítólagos javaslatot Vitézy Dávid nyújtotta be a Fővárosi Közgyűlésnek még március 20-án. A határozat lényegében megpróbálna pontot tenni az autósok és a gyalogosok közötti konfliktusra a bulinegyed területén.
A Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid által közösen jegyzett előterjesztés szerint Budapest egyik legsűrűbben beépített és a turisták által leglátogatottabb területén, a Belső-Erzsébetvárosban évtizedek óta állandó a gyalogosok és a gépjárművek konfliktusa. A szűk utcákon különösen az esti, éjszakai órákban alakulnak ki „áldatlan állapotok” – írja az Index.
A javaslat alapján 2025. június 21-től új forgalmi rend lépne életbe Belső-Erzsébetvárosban, ami más és más megoldásokkal biztosítaná a gyalogos és a kerékpáros forgalom elsőbbségét.
Ennek érdekében három kategóriába sorolnák az utcákat: teljesen autómentes, behajtási engedélyhez kötött, valamint a forgalomtól csillapított, de átjárható utcák lennének.
Az első kategóriában kizárólag a gyalogosok és a kerékpárosok használhatnák az útszakaszokat, ide tartozna a lap szerint a Kazinczy utca Rákóczi út–Dohány utca és Wesselényi utca–Dob utca közötti, a Dob utca Rumbach Sebestyén utca–Síp utca közötti, valamint a Csányi utca Dob utca–Király utca közötti szakaszai.
A második kategóriába tartozó utcákba csak az ott lakók és a mozgásukban korlátozott személyt szállító járművei, továbbá az építési forgalom, a közszolgáltatók és időben korlátozott módon az áruszállítók hajthatnának be. Ebbe a kategóriába esne a Kazinczy utca Dohány utca–Wesselényi utca közötti, a Király utca Károly krt.–Rumbach Sebestyén utca közötti, a Madách Imre út Asbóth utca–Rumbach Sebestyén utca közötti szakasza, valamint az Asbóth utca.
A többi belső-erzsébetvárosi utcában megmaradna a be- és áthajtás lehetősége a gépjárműveknek, ugyanakkor több szakaszon is jelentősen csökkennének vagy teljesen meg is szűnnének a közterületi parkolóhelyek.
Mindezeken felül a jelenlegi közlekedési konfliktusok enyhítése céljából a terület peremén új taxiállomások létesülnének, koncentrált rakodóhelyek jönnének létre az áruszállítás megkönnyítése érdekében, továbbá az érintett utcákban megszűnő lakossági parkolóhelyeket a kerületi önkormányzat a környező utcákban található díjfizető parkolóhelyek átalakításával pótolhatná.
Az utóbbi időszakban a VII. kerületi önkormányzat és a kormány is alaposan a Belső-Erzsébetváros körmére nézett: szigorúbb feltételekhez kötötték a területen található vendéglátóhelyek éjszakai nyitvatartását, felállították a bulinegyed rendőrséget, május végétől pedig a sztriptízbárokat is kitiltják.
Buda ne legyen bulinegyed: jöhet a kötelező záróra!
Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere este 11 órás kötelező zárórát javasol a Margit-negyed szórakozóhelyeinek, hogy megőrizze a negyed kulturális profilját és elkerülje a túlzott bulinegyedesedést.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött