Két új, nagy kijelzős jegy- és bérletautomatát tesztelnek a Deák Ferenc téri metróállomásnál és az Oktogonnál – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A vállalat közleménye szerint a két korszerű automata működtetésével a közlekedési társaság tapasztalatokat gyűjt,
amelyeket hasznosítva közbeszerzési eljárást indíthat a teljes automatahálózat korszerűsítésére és üzemeltetésére.
Az új készülékeken kívül a BKK korábban felújított három jegy- és bérletautomatát, hogy tesztelje azok működését, valamint az ügyfelek reakcióit.
Az automataflotta részleges frissítése többek között azt a célt szolgálja, hogy a BKK információkat szerezzen a már csaknem tízéves géppark megújításának optimális lehetőségeiről.
Felhívták rá a figyelmet, hogy miközben a BudapestGO alkalmazás és a digitális termékek népszerűsége folyamatosan nő, a menetdíjbevételek csaknem 50 százalékát könyvelik el ma a jegy- és bérletautomatáknál a korábbi mintegy 70 százalék helyett.
A digitalizáció terjedése mellett szintén jellemző az értékesítésre, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a bankkártyás fizetések aránya: az automatás vásárlásoknál a bankkártyás tranzakció aránya 70 százalék fölé emelkedett (a négy évvel ezelőtti alig 50 százalékról), és összértéke 2023-ban meghaladta már a 80 százalékot is.
Mindez pedig arra ösztönzi a BKK-t, hogy automatahálózatát is folyamatosan fejlessze, készpénzmentesítse, továbbá újabb digitális értékesítési módokat teszteljen.
Újabb jegytípust digitalizált a BKK
Egy újabb jegytípus vált elérhetővé a BudapestoGO alkalmazásban, és ugyanannyiba kerül, mint a papíralapú változata.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!