Újabb szintet lépett a környezettudatos működésben a Budapest Airport: a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) Repülőtéri Karbon Akkreditáció rendszerében elérte a 4+ „Átmenet” szintet.
Ezt jelenleg az értékelésben résztvevő több mint 550 repülőtér kevesebb, mint tíz százaléka, egészen pontosan 52 légikikötő teljesíti, a közép-európai régióban pedig a Budapest Airport elsőként szerezte meg a tanúsítványt.
A Budapest Airport közleménye szerint az ACI által életre hívott Repülőtéri Karbon Akkreditáció az egyetlen globális, intézményileg jóváhagyott program, amely a világ repülőtereinek szén-dioxid-kibocsátását szigorú tanúsítási rendszer segítségével értékeli, egytől ötig terjedő skálán. Ezen a tanúsítási skálán ugrott feljebb a Budapest Airport azáltal, hogy elérte a 4+ „Átmenet” minősítést.
Ennek a szintnek az eléréséhez a Budapest Airport a saját kibocsátásának csökkentése mellett az elmúlt években újabb elemekkel bővítette a közvetett, a repülőtéren működő vállalatok tevékenységéből származó karbonkibocsátás mérését.
A Budapest Airport évek óta következetes stratégia mentén, partnereivel szorosan együttműködve csökkenti a repülőtér környezeti terhelését. Folyamatosan bővíti elektromos járműflottáját és fejleszti e-töltő infrastruktúráját, ezzel partnervállalatait is ösztönzi az e-mobilitás fejlesztésére. Ennek eredményeképpen az elektromos járművek töltéséhez 96 töltőpont áll rendelkezésre, a repülőtéren pedig már több mint 130 darab elektromos földi kiszolgáló eszköz látja el a feladatokat nap mint nap. Az elektromos autótöltési lehetőség emellett már az utasok számára is elérhető, a nyilvános parkolókban már 35 töltőhely található.
2023 januárjától a repülőtér áramfogyasztásának 100 százalékát megújuló energiaforrásból fedezik, folyamatban van egy 7,5 MW teljesítményű, saját napelempark fejlesztése és a légikikötő geotermikus fűtési rendszerének kialakításához szükséges munkálatok előkészítése is.
Az eddig megvalósított intézkedéseknek köszönhetően a vállalat az elmúlt tíz évben közvetlen fajlagos szén-dioxid kibocsátását 70 százaléknál nagyobb mértékben csökkentette, és a hulladékkezelés terén is kiemelkedően teljesített: 2023-ban a kommunális és csomagolási hulladékának 73 százalékát újrahasznosította, amely a lakossági arány több mint kétszeresét jelenti. A társaság földgázfogyasztása pedig egy év alatt 22 százalékkal mérséklődött.
„Felelős repülőtér-üzemeltetőként meggyőződésünk, hogy a környezetvédelem terén mielőbbi cselekvésre és a fenntartható gyakorlatok mindennapi működésbe történő integrálására van szükség” – mondta Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója, aki szerint a következő lépcsőfok az ACI Repülőtéri Karbon Akkreditáció 5. szintjének teljesítése, amely egyet jelent a nettó zéró kibocsátás elérésével. Ezt legkésőbb 2035-ig szeretnék megvalósítani.
Ferihegy az égbe tört Kelet-Európában
Előkelő helyen szerepel a budapesti repülőtér a Skytrax listáján.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja

Orbán Viktorék nagyon hittek benne, de csak bukdácsol a magyar ipar reménysége

Jönnek az új automaták, eltűnik a készpénz a bankokból
Kína rettenetes új fegyvere átírhatja a partraszállás szabályait

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Elképesztő újítást vetett be a Windows: szó szerint elképesztő

Döntöttek: a nőket is behívják kötelező katonai szolgálatra

Újabb jelentős változás: távozik a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója

Már zakatol az első Alstom-mozdony
