Mintegy tíz éve átadták már a forgalomnak a Budaörsi út és az M1-M7 bevezető szakaszán azt az úgynevezett „kétpatkós” aluljáró csomópontot, ami az egykori Osztyapenkó szobor helyen épült a gyalogos- és közúti forgalom segítésére. 

Kép: Magyar Építők

Az intermodális – vagyis a többféle közlekedési eszköz találkozását biztosító – csomópont

  • összekapcsolja a kelenföldi vasútállomás nyugati oldalát az M1 és M7 bevezetőjeként szolgáló Budaörsi úttal,
  • akadálymentes gyalogos és kerékpáros kapcsolatot biztosít Sasad és Őrmező, illetve az Etele tér között,
  • kiszolgálja a Kelenföldre villamossal, metróval, busszal vagy vonattal érkező utazókat,
  • megkönnyíti a kelenföldi pályaudvartól induló M4-es metró elérését, 
  • továbbá a fejlesztést az is indokolta, hogy korábban a Budaörs irányából érkező autósoknak meglehetősen nehéz volt átkelni a kelenföldi vasúthálózat túloldalán fekvő Kelenföldre, ami a Budaörsi úti csomópont által egyszerűbbé vált.

A MODERN LÉTESÍTMÉNY TEHÁT HASZNOS, CSAKHOGY A KEZDETEKTŐL FOGVA VAN VELE EGY KIS GOND: BIZONYOS ESETEKBEN SZABÁLYTALANSÁGRA SARKALLJA AZ AUTÓSOKAT.

Most egy interneten terjedő videós összeállítás meglehetős részletességgel taglalja ezt a gikszert.

Az őrmezői alagút rejtélye

A videó készítője, Rácz Tamás aprólékosan bemutatja, milyen tortúrára kényszerül az a járművezető, aki szabályosan manőverezne, illetve milyen szabálytalanságot követ el az, aki az egyszerű megoldást választja az autópálya alatti visszakanyarodásra:

Olyan kialakítású a forgalmi rend, hogy elfelejtették azt a funkciót beleépíteni, hogy ha valaki megfordulna, erre lehetősége legyen.

A TraffiX TV azt állítja, hogy 

A SZABÁLYOS VISSZAFORDULÁS EGY 2,8 KILOMÉTERES, VAGY PEDIG EGY 4,4 KILOMÉTERES KERÜLŐVEL OLDHATÓ MEG,

miközben az egyszerű alagutas kanyar csupán 700 métert jelentene.