Jövő héten a Építési és Közlekedési Minisztérium „operatív tarifamegbeszélést” folytat majd a fővárossal – nyilatkozta a Népszavának a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója pénteken. Walter Katalin abban bízik, hogy az előző évekhez hasonlatosan meg tudnak állapodni a felek.
Mint mondta, azon gondolkozni sem akar, hogy márciustól megszűnik a Budapest-bérlet. Milliónyi ember – agglomerációban élők és budapestiek – számára jelentene ez súlyos nehézséget a hétköznapokban.
A vezérigazgató elképzelhetetlennek tartja, hogy ez megtörténik, ha mégis így lenne, azzal évtizedeket lépnénk vissza a közösségi közlekedésben.
Az európai nagyvárosok, amelyek közlekedési szövetségének elnökévé a sors fintoraként tavaly októberben választottak meg, legfontosabb céljának éppen az integráció erősítését tartja, nem a szétzúzását. Ez nagyon rossz irány lenne. Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy ez ne történjen meg
– fogalmazott.
Tavaly december 31-én a főváros és a közszolgáltatók megállapodásával kapcsolatban a MÁV-VOLÁN-csoport azt közölte, hogy március elsejéig használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz-járatokon és a MÁV-HÉV járatain.
A nyilvánosságra hozott technikai megállapodás értelmében 2024. január elsejétől továbbra is a megszokott gyakorlat szerint használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz-járatokon és a MÁV-HÉV járatokon, ugyanakkor a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben – írták akkor a közleményükben.
Ki fúrta meg valójában a Budapest-bérletet?
A korábbi szerződés lejárta miatt december 31-én a fővárosi önkormányzat elveszítette jogát a HÉV és az agglomerációs Volánbusz-járatok menetrendjének alakítására, ezzel megszűnt a közös Budapest-bérlet jogi alapja is. Bővebben --->