A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapest Közút a biztonságosabb közlekedés érdekében folytatja a Fővárosi Közgyűlés által is elfogadott közlekedésbiztonsági stratégiában lefektetett sebességcsökkentési programot.

Az intézkedések célja, hogy kevesebb baleset történjen az utakon, és tovább csökkenjen a súlyos és halálos sérülések száma

- közölte a BKK azzal, hogy a stratégia célkitűzései és a közelmúltban elvégzett adatalapú vizsgálatok alapján

először az I. kerületi Attila úton, később más, fővárosi kezelésű útszakaszokon is beavatkoznak.

A BKK adatelemző munkatársai

  • mesterséges intelligenciát (MI) is használó modelljükkel megvizsgálták, hogy melyek azok a stratégiában kijelölt útszakaszok, amelyeknél már önmagában a megengedett sebesség csökkentése is segít elkerülni a súlyos és halálos baleseteket;
  • ez alapján először az I. kerületi Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszán - a Mikó utca és a Vérmező út közötti szakasszal megegyezően - 50 kilométer per óráról 40 kilométer per órára módosítják a legnagyobb megengedett sebességet.

Az Attila úti tapasztalatokat felhasználva már az ősz folyamán további, a stratégiában szereplő útszakaszokra is kiterjesztik az intézkedést, csökkentik és egységesítik a sebességhatárokat.

Folytatódik a Sulizóna-program, amelyhez eddig három kerület csatlakozott. Az intézmények a kerületi önkormányzatnak jelezhetik csatlakozási szándékukat, az önkormányzatok és a BKK pedig minden szakmai támogatást és tudást megad a sulizóna kialakításához - idézi az MTI a közleményt.