Az Országos Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint Budapesten

„VIDAR Speed” típusú, radaros elven működő készülékeket szereltek fel; a berendezések mindegyike Budapest Főváros Kormányhivatala által hitelesített sebességmérő eszköz.

Az új kamerák a hitelesítés alapján a korábban telepített radarokhoz hasonlóan meghatározott toleranciasávval működnek. Ez azt jelenti, hogy a sebességmérés pontossága:

  • ± 3 km/h (100 km/h járműsebességig)
  • ± 3 százalék (100 km/h járműsebesség felett

írja a Totalcar hozzátéve, hogy

a rendőrség szerint az eszközöknek nincs „mérési hibahatáruk”, mivel azokat a mérésügyi hatóság nem úgy tekinti, hogy azok tévedhetnének.

A szakportál emlékeztet, hogy a

tavalyi a rendőrség módosította a sebességtúllépés mérésére vonatkozó szabályokat, és azóta már akár 1-3 km/h sebességtúllépésért is büntethetnek.

Ez nem új jogszabály, hanem a rendőrség gyakorlati döntése: a kisebb gyorshajtásokat is szankcionálja.

A gyakorlat tehát nem változott, és elméletileg továbbra is büntethetnek akár 1 km/h sebességtúllépésért, de a cél a jelentős gyorshajtások visszaszorítása.

Az új készülékek éles bevetése utáni első négy napban több mint tízezer gyorshajtóról készült fotó, ez összehasonlítva a tesztelés időszakának tapasztalataival azt mutatja, hogy

nem történt javulás annak ellenére sem, hogy az éles indulás előtt széles körű volt a tájékoztatás; a különbség annyi, hogy most már minimum 50 ezer forint közigazgatási bírságot fizetnek a gyorshajtók

– kommentálta a rendőrség az eddig tapasztalatokat.

A közvélemény szigorúbb büntetéseket szeretne: a legnépszerűbb javaslatok között szerepel a jogosítvány elvétele kirívó gyorshajtás esetén, valamint a fizetéssel arányos bírság bevezetése. A legtöbben úgy gondolják, hogy a gyorshajtás komoly következményeket vonjon maga után.

Az új traffipaxok helyszíneiről ITT olvashat.