Budapesten rekordszámú gyorshajtóról készült kép az új kamerák beüzemelése óta: november elején a fővárosban összesen 26 új traffipaxot helyeztek ki, a radarok összesen 47 sávot néznek, de eredetileg, a mostani bővítés beharangozásakor még jóval több sebességmérő üzembe helyezéséről volt volt szó.
Ahogy az elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia is rögzíti,
a főváros szükségesnek tartja, hogy további sebességmérők és edukációs (tehát nem büntető) sebességmérőket is kihelyezzenek, ezért az ORFK-val és BRFK-val fél év múlva közösen áttekintik az eddigi tapasztalatokat, és meghatározzák, hogy a technikai feltétek megléte mellett hol van szükség további kamerák telepítésére
- tájékoztatta a Főpolgármesteri Hivatal a Totalcart.
A válaszból kiderült, hogy a sebességmérő kamerák telepítése, kezelése nem önkormányzati feladat, a Fővárosi Önkormányzat legutóbb mégis magára vállalta, hogy a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság közreműködésével 26 budapesti helyszínen kamerákat telepítsen és folyamatosan karbantartson, még úgyis, hogy
a bírságok nem a főváros kasszájába, hanem a központi költségvetésbe folynak majd be.
A novemberi traffipaxtelepítésekről a korábbi balesetek mellett azt követően született döntés, hogy
- tavaly február 19-én egy ittas olasz autós halálra gázolt egy villamosra várakozó fiatal nőt a budapesti Harminckettesek tere és a József körút találkozásánál;
- a múlt nyári Árpád hídi tragédia is indokolttá tette az újabb radarok telepítését.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tavaly nyáron arra hívta fel a figyelmet, hogy
az elmúlt tíz évben csaknem 500-an haltak meg Budapest útjain; a fővárosban a közúti közlekedés veszélyesebb, mint a hasonló méretű nagyvárosokban: arányaiban ötször annyian halnak meg a közlekedésben, mint Bécsben.
A főváros vezetése pedig arra törekszik, hogy csökkentse a balesetek számát, ez a cél pedig a közlekedésbiztonsági stratégiában is szerepel. Azt kellene elérni, hogy 2030-ig 50 százalékkal, 2050-re pedig nullára csökkenjen a közúti közlekedés halálos áldozatainak száma a fővárosban.