Előterjesztést nyújt be a szerdán ülésező Fővárosi Közgyűlés elé Vitézy Dávid közlekedési szakértő, a Podmaniczky mozgalom közgyűlési frakciójának vezetője.

javaslatban a képviselő kiemeli, hogy a villamosok jelenlegi átlagos keringési sebessége Budapesten 13,89 km/óra, miközben ez az érték számos nagyvárosban 20 km/óra feletti, szerinte legalább erre a sebességre lenne szükség a villamosok versenyképességének fenntartásához. Ahhoz, hogy ez a cél elérhető legyen, Vitézy 8 pontos programmal állt elő:

  • Menetrendhez igazítanánk a lámpaprogramokat a gyorsabb haladás érdekében, ott ahol ezt eddig nem tették meg.
  • A csomópontokat olyan érzékelőkkel szerelnék fel, amelyek annak függvényében állítanák a lámpákat, hogy érkezik-e épp hozzájuk villamos.
  • Megvizsgálnák, hogy ahol van párhuzamos buszjárat, ott lehet-e ritkítani a kisebb forgalmú villamosmegállókat.
  • Megemelnék a zárt pályán engedélyezett legnagyobb sebességet.
  • Korszerűbb váltóvezérléseket építenének be.
  • Magasabb sebességgel járható váltókat építenének be.
  • Kenéssel gyorsítanák a lassan járható íveket.
  • Korszerűsítenék a vonatkozó BKV-s előírásrendszert.

A Totalcar szerint a gyorsítási programnak nagy löketet adhatna az új KRESZ vonatkozó módosítása is, amely zárt pályán az eddigi 50-ről 70 km/órára  emelné a villamosok legnagyobb megengedett sebességét, ezzel alkalmas pályán komoly előnyhöz juttatva a villamosokat a közúti járművekkel szemben.

Ez lehet az új KRESZ? A gyalogosok sem mobilozhatnának akárhol

Az elektromos rolleresek, a kerékpárosok, de még a gyalogosok élete is gyökeresen megváltozhat az utakon, ha igaz az, ami a KRESZ-módosításokról kiszivárgott.A részletekről ITT olvashat