Január 16-tól az Ügyfélkapu helyett már csak az Ügyfélkapu+, illetve a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) alkalmazás lesz használható az ügyeink intézésére.

Vadai Ágnes DK-s képviselő írásbeli kérdéssel fordult Rogán Antal, Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszterhez, amelyben arról érdeklődött, hogy nem gondolja-e úgy a kormányzat, hogy elhamarkodott az Ügyfélkapu megszüntetése és a magyar polgárokat nem készítették fel kellően a változásra.

Rogán Antal megbízásából Hidvéghi Balázs, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára válaszolt, aki felhívta a figyelmet, hogy az új kétfaktoros belépési mód megfelel az európai uniós szabályozásnak, az ügyintézést biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszi. Az uniós tagállamok közigazgatási rendszereinek döntő részében már nem működnek egyfaktoros azonosítási megoldások.

Úgy tűnik, néha még az EU-nak is sikerül ésszerű döntést hoznia

– jelentette ki.

Arra kérte az ellenzéki képviselőt, hogy ne értékelje le ennyire a magyar emberek képességeit, számukra egyáltalán nem jelent nagy kihívást az új rendszerre váltani, ennél sokkal bonyolultabb ügyeket is megoldanak.  Az Ügyfélkaput biztonságosabbá tevő változtatások teljes mértékben indokoltak és szakmailag megalapozott módon kerülnek bevezetésre.

„A világban egy csendes digitális forradalom zajlik, amely átszövi a hétköznapokat, és vívmányaival egyszerűbb az ügyintézés. Nem világos, hogy önök, miért akarnak hátráltatni egy, az emberek számára kedvező változást” – tette fel a kérdést Hidvéghi Balázs.

Elérte az 1 milliót a regisztráltak száma

Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója a közösségi oldalára feltöltött videójában jelentette be, hogy

eddig már 1 millióan töltötték le az alkalmazást.

A politikus szerint a szolgáltató állam dolga, hogy okos és hasznos szabályokat alkosson, a közszolgáltatásokat digitálisan is elérhetővé tegye, biztonságot garantálva az ügyintézésre és fizetésre. 

A programmal az a kormány célja, hogy egyszerűsítsék a polgár és az állami szervek közötti kommunikációt, a fejlesztéssel ugyanis az ügyintézés a mobilunkra költözik.

Pénzlehúzásba torkollhat az ügyfélkapus átállás: jobb, ha erre nagyon figyel

Könnyen megtévesztésre adhat okot, hogy a Play Áruházban az első találat a hitelesítő alkalmazásra egy olyan, szponzorált hirdetésként feltüntetett online csalás, amellyel több tízezer forintos lehúzás áldozata lehet, aki nem figyel. Főként az idősekre leselkedhet komoly veszély.