A vállalatok a digitális transzformációt főként hagyományos üzleti modelljük fejlesztésére használják – derül ki a Seed felméréséből. Digitális fejlesztéseket a válaszadók 77 százaléka végez az ügyfelek elégedettségének javítására és kicsivel kisebb arányban pedig a bevételük növelésére.
Az értékajánlat bővítésére, a különböző piacokból származó szinergiák kihasználására, valamint új üzleti modelleken keresztül való új területekre való betörésre a magyar vállalatok elenyésző mértékben alkalmazzák a digitális transzformációt.
Leitner György, a Seed üzletfejlesztési igazgatója ismertette, hogy ezek az arányok elszomorítóak, hiszen így a magyar vállalatok messze elmaradnak a külföldi cégek fejlettségétől. A szinten tartáshoz folyamatos digitalizációra lenne szükség, amelynek fejlesztésében a vállalatok vezetői játszanak nagy szerepet.
Csak néhány vállalat képes versenyelőnyhöz jutni a digitalizáció által. A felmérés alapján a válaszadó cégeknek majdnem a fele úgy látja, hogy versenytársaihoz képest a digitalizációs átalakulásban átlagosan teljesítenek. Hat százalék úgy gondolja, hogy messze elmarad másoktól és csupán két százalék állítja azt magáról, hogy jóval előrébb tart a digitalizációban más vállalatokhoz képest.
A munkaerő megtartása is nehézségeket okozhat
Leitner György elmondta, hogy a munkavállalók igényei átalakultak, ami rendkívül nagy kihívást jelent a cégvezetőknek. Egyre több ember csak a szükséges minimum elvárásokat teljesíti a munkahelyén és nagyobb rugalmasságot jelentő állásokat keres.
Ennek okozója a járványidőszak, hiszen a munkavállalók hozzászoktak a távmunkához és a hibrid munkavégzést preferálják. Ez akadályozhatja a vállalat hatékony működését, ugyanis a hibrid munkát végző alkalmazottakat roppant módon nehéz bevonni a cég közösségi életébe, ezáltal nehezebb is együtt dolgozni.