A nemzetközileg mérvadó brit Quacquarelli Symonds (QS), március 12-én közzétett 2025-ös képzésterületi rangsorában idén először hazai résztvevők is szerepelnek a politikatudományi területet illetően. Közülük is kiemelkedik a Corvinus egyetem – olvasható az intézmény sajtóközleményében.

A gazdasági- és társadalomtudományi képzési világrangsorban csupán két magyar egyetem szerepel, a Corvinus tavalyhoz képest javított, hiszen a 350. helyre jutott, illetve az ELTE, amely 39 helyet javítva 501-550. helyen áll.

A konkrét képzések rangsorában az Üzleti tanulmányok és menedzsment kategóriába szintén két magyar egyetem jutott be, a Corvinus a 351-400. helyet szerezte meg, míg a BME az 501-550. a sorban. A gazdasági képzések közül még a közgazdaságtan és ökonometria kategóriában szerepel magyar egyetem, ahol egyedüliként a Corvinus szerepel, amely idén a 351-400. helyen áll, 50 hellyel előrébb, mint tavaly. 

A rangsorok visszatükrözik, hogy a Corvinus nemcsak hazai piacvezető egyetem, de nemzetközileg is vonzó, ami a tudatos nemzetköziesítési törekvéseinknek és a minőség iránti elkötelezettségünknek köszönhető. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy továbbra is rugalmasan beépítsük a modern tudásanyagokat és módszertanokat a képzéseinkbe, hogy a nálunk diplomát szerző hallgatók jól felkészülten kezdhessék meg karrierjüket

 – mondta Bruno van Pottelsberghe, a Corvinus rektora.

A QS szervezet a rangsorban 100 ország több mint 5200 intézményéből 1750 intézmény több mint 79 ezer képzését értékelte öt nagy tudományterületen, ezen belül 55 szűkebb szakterületen.

A rangsor összeállításakor figyelembe vették az intézményhez köthető tudományos munkák idézési gyakoriságát, a munkáltatói véleményeket, az intézmény hírnevét a tudományos szférában, a nemzetközi diákok számát, illetve az oktatók minősítését is. 

Sokkoló csökkenés az állami férőhelyekben: így reagáltak az egyetemek

A 2025-ös tanévtől drasztikusan, majdnem 10 százalékkal csökken az állami finanszírozású férőhelyek száma sok magyar egyetemen. De mit szólnak ehhez maguk a felsőoktatási intézmények?
Bővebben>>>