Az egész világon az figyelhető meg, hogy kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott tv-műsorok nézettsége, míg az "adatfolyamban érkező" online tévéadások egyre népszerűbbek − ez derült ki az Ericsson 2011-es tv- és videofogyasztói trendjelentéséből. A tanulmány szerint a válaszadók több mint 44 százaléka hetente több mint egy alkalommal néz internetalapú, igény szerinti, azaz on-demand adást, körülbelül 80 százalékuk pedig hagyományos módon sugárzott tv-műsorokat.

"Az on-demand egyre népszerűbb, de továbbra is a hagyományos tévénézés a legelterjedtebb" − nyilatkozott Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. "Az emberek azt szeretnék, hogy mindkét technológiához legyen hozzáférésük. A televíziózásra és videózásra nem volt negatív hatással az internet, ahogy azt a nyomtatott média esetében megfigyelhettük, de az is igaz, hogy mára egészen változatos módjai alakultak ki a tévénézésnek."

A tanulmányból az is kiderül, hogy a közösségi média komoly hatással van a tévézés élményére: a válaszadók több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tévénézés közben közösségi oldalakat is látogat − például okostelefonon és táblagépen. A mélyinterjúk azt mutatják, hogy a közösségi média használata hatással van a tv-nézésre. A megkérdezettek többsége a tévében látottakkal kapcsolatos véleményét Twitteren, Facebookon, fórumokon, sms-ben vagy telefonon is megosztja másokkal. Ez különösen jellemző valóságshow- és sportközvetítések esetén, és új dimenzióval gazdagítja a tévézés élményét.
A nézők számára továbbra is a minőség a legfontosabb elvárás a tv-műsorokkal szemben, megelőzve a 3D tv-s élményt és a különböző alkalmazásokhoz való hozzáférést. Kiderült az is, hogy leginkább a friss mozifilmek tévés elérését nyújtó szolgáltatásért hajlandók pénzt kiadni.

A felmérés kitért a tévés tartalomfogyasztás mértékére is: a németek hetente nem kevesebb mint 25 órát töltenek a tévé előtt, de ennek csupán 28 százaléka on-demand tévézés. Spanyolországban ez az arány 44 százalék. (Bár a kutatásban nem vett részt Magyarország, más vizsgálatok egyes eredménye egybecseng a fentiekkel, például a magyarok a franciáknál is több időt, napi négy órát töltenek a tévékészülékek előtt.)