Az autó vételára mellett fontos tényező lehet a döntéshozatalnál az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások sora is. Többek között ilyen a garancia, hiszen egy rossz döntés akár súlyos anyagi terheket is róhat a tulajdonosokra. Azt sem szabad elfelejteni, hogy egy rendszeresen karbantartott, vezetett szervizkönyves járművet mindig drágábban lehet eladni. A jótállás és szervizszolgáltatások komoly érvet jelenthetnek egy-egy márka mellett, amit az importőrök ki is használnak és egy-egy akció keretében kiterjesztett garanciát is kínálnak az egyes típusok mellé.

Az egyre inkább terjedő 2+2 vagy 3+2 megoldások persze azt is jelentik, hogy a legtöbb importőrnél alapesetben két évig kilométer-korlátozás nélkül, esetleg három évig vagy 100 ezer kilométerig − egészen pontosan addig, amelyik értéket előbb eléri az autó − nyújtanak általános garanciát. (A fényezésre vagy az átrozsdásodásra természetesen más szabályok vonatkoznak.) A pluszévekben nyújtott biztonságot egyébként külön is meg lehet vásárolni, így ha biztosan tudjuk, meddig lesz a tulajdonunkban az autó, akkor érdemes megfontolni az évektől és a kilométerektől függően néhány tízezer vagy százezer forintos nagyságrendet jelentő összeget.

Akadnak persze itt is kivételek, több márka is akad, amely az átlagosnál talán jobban bízik saját gyártmányaiban, így be meri vállalni a javítás költségeit. Ilyen szempontból a leginkább "bátor" a Kia, a dél-koreaiak ugyanis hétéves garanciát is vállalnak, ez az idő csak akkor lesz rövidebb, ha az autó eléri a 150 ezer kilométeres futásteljesítményt. Ez persze bőven belefér az átlagos évi 15-20 ezer kilométerbe, amelyet egy átlagos autós megtesz. Az ennél többet autózóknak sem kell elkeseredni, hiszen a testvérmárka, a Hyundai a megtett kilométerek számától függetlenül öt éven keresztül állja a jótállásban foglalt javításokat. A cég ráadásul a tavaly bemutatott ix35 esetében erre még rá is triplázott, ugyanis Triple5 csomagja keretében öt évig teljes körű gyártói garanciát, öt évig ingyenes asszisztenciaszolgáltatást, valamint öt éven át évente egyszeri ingyenes állapotvizsgálatot is kapnak a szabadidő-terepjáró boldog tulajdonosai. Ezek a szolgáltatások ráadásul az EU összes tagállamában, valamint számos további európai országban érvényesíthetőek, még akkor is, ha egyértelműen önhibájából szorul segítségre az ügyfél − például bezárta a kulcsot az autóba vagy menet közben kifogyott az üzemanyag. A más országokra is kiterjesztett garancia egyébként máshol is megtalálható, és ma már az is általános gyakorlat, hogy a garancia assistance-felügyelettel is kiegészül, igaz, nem ilyen hosszú ideig. A tervek szerint a későbbiekben megjelenő új modellekhez is hasonló csomagokat fog kínálni a vállalat, így talán a hamarosan megjelenő, a cégvezetők számára is vonzó szedán, a Hyundai i40 esetében is számítani lehet valami hasonlóra.

Az előbbieknél valószínűleg jóval több leendő tulajdonos örülhet viszont itthon a Porsche Hungaria legutóbbi döntésének. A Volkswagen-konszern importőre ugyanis teljes körű garanciális programot dolgozott ki a VW személyautók és haszonjárművek, valamint a Skoda és a Seat márkák modelljeihez. A most indult Garancia 4 programban az új tulajdonosok négy éven vagy 200 ezer kilométeren keresztül biztonságban érezhetik magukat és járművüket egyaránt. A tervek szerint az Audi is hamarosan csatlakozik az előbbi felsoroláshoz, erről jelenleg egyeztetések folynak a gyárral, ha a tárgyalások sikerrel járnak, akkor a prémium kategóriában ők lesznek a leghosszabb garanciális időszakot nyújtó márka.