A Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. által készített kutatás szerint a vásárlók 44 százaléka az elektronikus fizetést részesíti előnyben. A  kutatásba 500 magyar mikor-, kis- és középvállalkozást vontak be.

A felmérésből kiderül, hogy az e-fizetést kínáló vállalkozások 86 százaléka már azelőtt elérhetővé tette a banki utalást vagy a kártyás vásárlást, hogy életbe lépett volna elektronikus fizetést a  vállalkozások egyes szegmenseiben kötelezővé tevő jogszabály.

A vállalkozások elmondása szerint nem történt jelentős változás, de 12-12 százalékuk szerint nőtt a vásárlók száma vagy éppen az átlagos kosárérték. 

Azok a vállalkozások ahol csak készpénzes fizetésre van lehetőség, több problémával is találkozhatnak. 

Minden harmadik céggel előfordult már, hogy a vásárló készpénz hiányában nem tudott fizetni, és több mint egyharmaduknál hiúsult meg vásárlás azért, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni – írja az MTI. 

A bank adatai alapján kiemelték, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel az elektronikus fizetési megoldások előnyét. Az első negyedévben a POS-terminálok száma az  OTP Bank ügyfelei között csaknem 9 százalékkal, míg a SimplePay Telefonos POS-t (ebben az esetben a kereskedő mobiltelefonja funkcionál terminálként) használó vállalkozások száma mintegy 30 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.

Új fizetési mód a Google-nél, ami forradalmasíthatja az online vásárlást

Három új funkcióval bővül a Google Pay: az amerikai techóriásnál is indul a „vásárolj most, fizess később” (BNPL) szolgáltatás. Így lehetővé válik, hogy a fogyasztók csak a termék kipróbálása után fizessenek az áruért.
Bővebben--->