Bár a Hungerit Zrt. exportja még mindig 13 százalékkal elmarad a 2007-es szinttől, a cég az elmúlt években komoly eredményeket ért el az állatvédők (Négy Mancs Alapítvány) több mint 3,5 milliárdos veszteséget okozó hízottlibamáj-ellenes kampánya ellenére is. A német és osztrák boltokba továbbra sem tudunk érdemben szállítani egyéb termékeinkből sem az ominózus feketelista miatt, ám időközben sikerült új piacokat találni az azóta piacra dobott konyhakész, készre sütött élelmiszereknek is − mondta Magyar József, a szentesi vállalat elnök-vezérigazgatója.

A Négy Mancs kampánya után a cég egyrészt a csirke-, a hízottkacsa- és pecsenyekacsa-előállítás és -feldolgozás, a kiskereskedelmi láncok számára történő bérgyártás, másrészt a minél magasabb feldolgozottsági szintet jelentő konyhakész termékek előállítása felé mozdult el. Emellett folyamatosan fejlesztette a céghez tartozó állattartó telepek mellett a szentesi üzemet is. Tavaly helyeztek üzembe egy 1,8 milliárd forintos beruházásból megvalósított brojlercsirke-nevelő telepet, így már 8,5 millió csirkét tudnak saját telepeiken előállítani. Hasonló nagyságrendű beruházás volt a szintén 2012-ben átadott, évi 170 ezer tonna takarmány előállítására alkalmas takarmánykeverő. Emellett további 500-600 millió forintot fordítottak a vágóhídon belüli fejlesztésekre.

Jelenleg a cég 16,5 százalékkal kevesebb hízott májat állít elő, mint 2007-ben. Magyar József azonban hosszabb távon is fenntarthatónak látja az éves szinten 1500-1700 tonna hízott libamáj előállítását. Jelenleg 32 országba exportálnak, és egyre jelentősebb érdeklődést tapasztalnak a Távol-Keletről, valamint Európából is termékeik iránt. A cég 2013-ban várhatóan 42-43 milliárd forint árbevételt érhet el.