Bajban van az F-Type-pal a Jaguar, a teher azonban ezúttal édes. Az angolok ugyanis messze nem tudtak annyi autót gyártani az idei kabrió, illetve roadster-szezonra, mint amennyire lett volna vevő. Ez persze a Jaguart sem érte váratlanul, hiszen az F-Type-ból már előrendelésben eladtak kétezer darabot, saját bevallásuk szerint pedig az érdeklődés a szezon végéhez közeledve sem csökken.
A hazai utakat nyilván nem fogja ellepni egy alapáron 23,3 millió forintba kerülő kétüléses roadster, a Porsche-penetrációból kiindulva azonban nagyon is megvan az F-Type piaca. Bár a hazai bemutatón még nem lehetett kipróbálni az autót, így nem tudjuk, jobb-e egy Boxsternél, az viszont így is egyértelmű, hogy izgalmasabb jelenség a kimért német modellnél. A britek határozottan a kultikus E-Type utódjaként aposztrofálják az autót, ami nagyjából meg is állja a helyét. A hosszú motorháztető, a rövid far és az alacsony felépítés már önmagában is izgalmakat sejtet, de a tervezők nem bíztak semmit a véletlenre és további számos apró formai trükköt dobtak be annak érdekében, hogy az F-Type akár James Bond autójaként is megállja a helyét.
F-Type 3.0 V6 | F-Type S 3.0 V6 | F-Type S 5.0 V8 | |
Supercharged | |||
Motor | 3.0 V6 340 LE | 3.0 V6 380 Le | 5.0 V8 495 LE |
Gyorsulás 0−100 km/h | 5,3 mp | 4,9 mp | 4,3 mp |
Végsebesség | 260 km/h | 275 km/h | 300 km/h |
Fogyasztás | 9,0 l/100 km | 9,1 l/100 km | 11,1 l/100 km |
Alapár | 23 299 000 Ft | 26 899 000 Ft | 31 499 000 Ft |
Forrás: Forrás: Napi Gazdaság-gyűjtés |
A roadster karosszériájának jelentős része alumíniumból készül, ezért az alapváltozat tömege 1,6 tonna alatt marad, ráadásul a gyártó saját bevallása szerint is merevebb nagy testvérénél. Némi kritika egyedül a csomagteret érheti: bár egy roadsternél nem illik ezt felhozni, a 200 liter alatti űrtartalom láttán komolyan át kell gondolni, mit is viszont magunkkal a nyaraláshoz.
Ezt persze kompenzálták a motortérben, így gyenge F-Type nem létezik. Az alapmodellnek is egy háromliteres, 340 lóerős V6-ost találunk az orrában, aminek csupán 5,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsítsa a roadstert, ha pedig kell, meg sem áll 260 km/órás végsebességig. Ennél persze még bőven van feljebb, első lépésben rögtön a 380 lóerővel, aktív kipufogórendszerrel, rajtautomatikával, részlegesen önzáró differenciálművel, nagyobb fékekkel és 19 colos kerekekkel érkező 'S' verzió. A csúcsmodell, a még erősebb fékekkel, aktív, elektronikusan vezérelt differenciálművel, 20 colos kerekekkel, bőr sportülésekkel és nem utolsósorban 495 lóerővel járó kompresszoros V8-as már inkább a Porsche 911-es ligájában játszik, ami 31,5 millió forintos árában is megmutatkozik. Egyébként nem csak a teljesítmény bőséges, de a felszereltség is: szériában jár a nyolcfokozatú automata váltó, a xenon fényszóró, a 18 colos kerekek, az automata klíma, a félbőr ülések vagy az érintőkijelzős fedélzeti számítógép. A korábbi hírek alapján érkezik majd kézi váltós F-Type is, erről azonban egyelőre nem árultak el több információt.