A héten kezdik meg az M7-es felett átívelő, velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatokat – erről számolt be a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) legújabb közleményében.

A jelenlegi, 3 méter széles, 9 százalékos emelkedővel épült hídtól, a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet, mely az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, 5 százalékos úgynevezett hosszesésű lesz. 

– fejtette ki a munkálatokat végző cég a tájékoztatójában.

Indoklásuk szerint az elvégzett műszaki vizsgálatok szerint a régi híd felújítása drágább lenne, mint egy új megépítése. A Magyar Építők azt írja, a szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése után a kiszélesített pálya már nem férne el alatta. 

A most épülő új műtárgy az M7-es fejlesztési igényeihez igazodva épül meg és várhatóan az idei év végére készül el 

– ígérte a társaság, jelezve, a mostani híd is biztonságos, és csak az új elkészültével bontják el.

Előrebocsátották, a híd építéséhez kapcsolódóan a későbbiekben számítani kell majd forgalomkorlátozásra az M7-esen. 

Az MKIF szerint teljes pályazár csak az éjszakai órákban várható, rövidebb időszakokra: 

  • az új híd egyes acélelemeinek beemelésénél, 
  • a régi híd elbontásánál, mely tervezetten még 2025 végén megtörténik. 

Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása folytatódik

Az MKIF 2022 szeptember és 2025 augusztus vége között 540 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózatot újít fel. Bővebben.