Tízből kilenc magyar háztartásban van tévé, minden harmadik kettő, minden nyolcadik háztartás pedig három készülékkel rendelkezik – derült ki a Hisense által megrendelt friss kutatásból. Ez a szám még nagyobb a 60 évnél idősebbek körében: 54 százalékuknak két vagy három tévéje is van otthon.

A válaszadók több mint 80 százaléka napi szinten használja a tévét, minden negyedik magyar pedig naponta több mint 3 órát. A nők és a férfiak között nincs jelentős különbség a napi használatban, 10-ből 8-an napi szinten használják – írja a hvg.hu

A Pulzus kutató által végzett online reprezentatív felmérés szerint a magyarok jelentős része még mindig hagyományos tévénézésre használja a készüléket, bár ez az arány csökkent a legutóbbi, 2022-es hasonló adatfelvétel óta.

Egyre népszerűbb a streamelés 

Amíg akkor még a válaszadók 65 százaléka használta hagyományos tévénézésre, és 19 százalék streamelt, idén már 60 százalék a tévénézők aránya és 22 százalék azoké, akik a streaminget választják. A nők több tévét néznek, mint a férfiak, de a sportesemények követése inkább rájuk és a 60 évnél idősebbekre jellemző.

A tévévásárlásnál a fő szempont az ár, és a legtöbb magyar 100-150 ezer forint értékben vesz tévét, csak minden harmadik válaszadó költ ennél többet új készülékre. A felmérés alapján a férfiak hajlamosabbak többet költeni, mint a nők, 10-ből egy férfi akár 200-300 ezer forintot is elkölt. Egyébként a megkérdezettek 17 százaléka tervezi most új tévé beszerzését, és mindössze két százalékuk teszi ezt a labdarúgó-Eb vagy az olimpia kedvéért.