Egy Vas vármegyei lakos kazáncserére keresett szakembert. Talált egy erre specializált weboldalt, amelyet a korábbiakban már igénybe vett, így különösebb aggodalom nélkül árajánlatot kért – írja a Police.hu. 

Az áldozatot viszonylag gyorsan vissza is hívta egy „szakember”, aki mondott is egy kedvező összeget, ezért a férfi elutalta az SMS-ben kapott számlaszámra az ismeretlen által kért előleget.

Ezt követően azonban a „szerelő” visszahívta, hogy rossz árat mondott a korábbi telefonhívásnál, ezért további összeget kért a férfitól, a sértett pedig eleget is tett a kérésnek. Itt azonban a csalók már vérszemet kaptak, jött az újabb telefon, hogy nem tudják elfogadni a munkát, mivel a férfi nem a teljes összeget fizette ki.

Ekkor már a megrendelő kérte, hogy töröljék a rendelést és utalják vissza a pénzét. A csaló elmondása szerint ez megtörtént és 48 órán belül a számláján is lesz a pénz, azonban ez azóta sem történt meg.

A férfi ekkor felkereste a weboldalt, ahol megtudta, hogy visszaéltek a nevükkel és hozzájuk nem érkezett ilyen megrendelés.

  • A Police.hu összegyűjtötte mire érdemes figyelni, hogy az ilyen esetek elkerülhetőek legyenek:
  • Ne utaljon előre ismeretleneknek!
  • Minden esetben ellenőrizze le több forrásból, hogy aki hívta, igazat mondott. Hívja fel a szolgáltatót, keressen rá az interneten, hogy van-e vélemény róla!
  • A hamis weboldalak általában megtévesztésig hasonlítanak az eredetire, ezért legyünk nagyon óvatosak, és mindig ellenőrizze, hogy tényleg a helyes oldalon jár-e!
  • Abban a sajnálatos esetben, ha sikerrel jártak az elkövetők, mentsen le minden információt, adatot, semmiféleképpen ne törölje az üzenetváltásokat, hívja fel a bankja ügyfélszolgálatát, és mielőbb tegyen feljelentést a rendőrségen!

A legelesettebbeken nyerészkedtek: tízmilliárdos túlárazás és költségvetési csalás az uniós programnál

Feljelentést tesz az Integritás Hatóság, miután megvizsgálta a Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program működését.
Bővebben--->