A legújabb kutatások szerint ha mindössze a lakosság 10 százaléka váltana kerékpárra, a mindennapos közlekedési károsanyag-kibocsátás tizedével csökkenne, alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés.
A Deloitte felmérése hat európai várost, Barcelonát, Bécset, Londont, Örebrót, Rómát és Zürichet vizsgálta, és megállapította, hogy a biztonságos gyalogláshoz és kerékpározás érdekében több forrást kell fordítani a közösségi közlekedésre – írja a Másfélfok.
A helyi lakosság bevonásával az önkormányzatoké a fő szerep, hiszen a motorizáltságot mellőző, biztonságos közlekedési módok nem igényelnek hatalmas és drága infrastrukturális beruházásokat, csupán politikai akarat és megfelelő várostervezés szükséges hozzá.
A városi közlekedésre jelentős figyelmet kell fordítani, mert ezek felelnek a globális kibocsátás 8 százalékáért. Ugyanakkor nem elegendő megoldás, ha minden autót elektromosra cserélnek, hiszen ez nem változtat a közlekedési dugók számán, illetve a nyersanyag-válságon sem.
Elsődlegesen a tömegközlekedést kell megreformálni, és legjobban a gyalogos és a kerékpáros közlekedéssel lehet csökkenteni a kibocsátást.
Üres kocsiból bajosan lesz telekocsi Magyarországon
„Bosszantó tud lenni, amikor több mint negyed órája fagyoskodik az ember a megállóban, és ha jön a busz, akkor sem biztos, hogy felfér rá, miközben látja, hogy a legtöbb autós egyedül ül a járművében.”Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!