Március elsején kellett volna életbe lépnie annak a rendeletnek, amely előírná a közoktatásban alkalmazott kompetenciamérés osztályzását. A társadalmi egyeztetés február 26-án véget ért, ám a változást nem hirdették ki.

A 24.hu rákérdezett a Belügyminisztériumnál arra, hogy mi a helyzet. A szaktárca válasza szerint a jogszabály módosításával kapcsolatban nagyszámú észrevétel érkezett, ezért az egyeztetéseket tovább folytatják.

Amíg az észrevételek kiértékelése nem történik meg, a jelenlegi szabályozásban nem lesz változás

– erősítették meg.

Rengeteg kritika érte a tervet, amely azt indítványozta, hogy a teszt eredménye számítson be az év végi érdemjegyekbe, majd a középfokú felvételikbe is.  

A központi tesztet Pálinkás József oktatási minisztersége alatt vezették be, de a Magyar Tudományos Akadémia volt elnöke szerint ez nem alkalmas arra, hogy egyes tanulók eredményességét osztályzatokban kifejezve mérje.

Az Orbán-kormány által létrehozott Nemzeti Pedagógus Kar egyetértett Pintér Sándor belügyminiszterrel abban, hogy a teszt akkor lehet hatékony az egész nevelési-oktatási rendszer számára, ha az érintett tanulók a valós tudásuknak megfelelően töltik ki a feladatlapokat. Ugyanakkor a mérés egy adott pillanat adott állapotát mutatja, önmagában nem, csak folyamatában értelmezhető.

A Szülői Hang korábban levelet küldött Pintér Sándornak, amelyben kifejtették, hogy hogy látszik, hogy a kompetenciamérések célja az iskolák pedagógiai módszereinek, működésének mérése, nem pedig a gyerekek egyéni tudásának felmérésére. Itt olvashatják a részleteket >>>