Az ügyfelek a kormányablakokban szerzett tapasztalataikat 2021 óta már nem papíron, hanem egy online ügyfélelégedettségi kérdőív kitöltésével oszthatják meg az üzemeltetőkkel, a visszajelzéseket a szaktárca időről-időre ki is elemzi - írták.

A legfrissebb mérések szerint 2024 első felében a kormányablak ügyfelek:

  • több mint 76 százaléka teljes mértékben elégedett,
  • 9 százaléka pedig elégedett volt az ügyintézés minőségével, ami hasonló az előző évi adathoz.
  • 86 százaléka elégedett volt az ügyintézéssel és az azt megelőző várakozással töltött idő mértékével is.

Egyébként ezt alátámasztja, hogy a sorszámhúzó rendszerből kinyert adatok alapján az ügyfelek a sikeres ügyintézést megelőzően átlagosan 30 percnél is kevesebbet töltenek a kormányablakokban – tették hozzá.

A kormányablakba betérő ügyfelek:

  • legalább 83 százaléka a hivatali ügyintézés során az ügyintéző segítőkészségét, szakértelmét és gyorsaságát tartja a legfontosabbnak, hátrébb sorolva olyan szempontokat, mint a nyitvatartási idő vagy a tisztaság.
  • 89 százaléka elégedett volt az ügyintézők szakszerűségével.

A felmérés január 1. és június 30. közötti időszakra vonatkozik, és országosan 3430 ügyfél visszajelzése alapján készült.

Kiürülnek a hivatalok a nyáron, veszélybe kerülhet a nyaralás?

A nyaralásukra készülve sokan az utolsó pillanatban veszik észre, hogy valamilyen okmányra még szükségük lenne az utazáshoz, számos önkormányzatnál azonban hosszabb időszakra is szünetel az ügyintézés a nyáron. Annak néztünk utána, hogy a kormányzati szervek esetében mire lehet számítani a nyári időszakban. Itt vannak a részletek >>>