Az már köztudott, hogy lesz új KRESZ, amelynek néhány lehetséges változtatásáról fel is röppentek sajtóinformációk. Konkrétumot azonban a mai napig nem tudni, azon túl, hogy tavaly ősszel elindult az ügyben a társadalmi egyeztetés.

Most azonban egy, a sajtó számára tartott háttérbeszélgetésen az új szabályok elkészítésének menetéről több információ is kiderült. Az Index tudósítása szerint Kerékgyártó János, a közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár azt mondta, olyan jogszabálycsomagra van szükség, amely figyelembe veszi a technológiai újításokat, valamint „a generációs különbségekben gyökerező eltérő hozzáállást”.

A beszélgetés során elhangzott, hogy több munkacsoport dolgozik az új szabályok felülvizsgálatán, köztük olyanok, amelyek humánterületen, infrastruktúrákkal, szankcionálásokkal, valamint magával a KRESZ-el foglalkoznak. 

Kovács Kornél, az ÉKM Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási főosztályvezetője, a munkacsoportok szakmai irányítója a lap szerint azt mondta: az egyik legfőbb cél, hogy a KRESZ érthetőbb legyen és a gyakorlatban sokkal végrehajthatóbb.

A konkrétumok között szerepel többek között a gyorshajtási szankciórendszer újragondolása, hogy az jobban ösztönözze az autósokat a sebességkorlát betartására, anélkül, hogy a hatóságok bevételszerzési lehetőségként tekintsenek a büntetések kiszabására.

A munkacsoport azonban nem zárkózik el a jelenlegi sebességkorlátozások megváltoztatásától sem.

A szakértők azt is leszögezték: nem lesz erőírás a KRESZ ismerete kerékpárosok és a rollerezők számára, ahogy a már vezetői engedéllyel rendelkezőknek sem kell újravizsgázniuk majd. Ehelyett inkább kormányzati kommunikációs kampányban fogják felhívni a figyelmet a szabályváltoztatásokra, valamint a közlekedők felelősségtudatára.

Sokan alapvető KRESZ ismeretek nélkül lézengenek a közlekedésben

Az Economx információi szerint az új KRESZ nem csupán az autósoknak, hanem a gyalogosaknak is nagyobb biztonságot jelent majd, kezeli az utakon napjainkra megjelent mikromobilitási eszközök nyitott kérdéseit, új fejezet nyit a közlekedési magatartások, kihágások, bírságok, műszaki elvárások tekintetében, valamint a közlekedési kultúra oktatását is ösztönzi.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→