A Ferihegyre kivezető vasúti közlekedésről szóló megvalósíthatósági tanulmány felülvizsgálat alatt áll, és 2025-ben készülhet el – erről beszélt Ágh Péter az Építési és Közlekedési Minisztérium nevében az Országgyűlés hétfői ülésén. A Lázár János vezette tárca állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára emlékeztetett,
a repülőtérre vezető kétszer egy sávos út a megnövekedett forgalmat nem tudja elvezetni, emiatt az érintett útszakasz fejlesztésének tervezése 2021 óta tart.
Ahogy arról a vg.hu beszámolt, az államtitkár Arató Gergely azon parlamenti felszólalására reagált, miszerint „a budapesti repülőtér megközelíthetőségére, a közúti fejlesztésre konkrét tervek vannak, de a kötöttpályás, vasúti fejlesztésről nagyon keveset hallani”. Ezután a DK-s képviselő elmondta: szerinte „viszonylag olcsón meg lehetne teremteni a kapcsolatot Kőbánya-Kispesttel”, s arról érdeklődött, ezt tervezi-e a kormány.
Lehet, hogy kínai hitelből épül meg a vasúti elkerülő és a reptéri vasút
A reptéri vasút külön pályán fut majd, külön díjszabással, a MÁV hálózatától elkülönülve. A zárt pálya oka az, hogy a kínaiak még nem képesek a magyar vasútüzembe illeszkedő infrastruktúrát építeni. Részletek cikkünkben.Ismert, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter tavasszal leleplezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kapcsolatos költségvetési terveket. A kormánypárti politikus szerint a ferihegyi reptérre vezető gyorsforgalmi út teljes felújítása és a gyorsvasúti kapcsolat kiépítése is feltétlenül szükséges.
„Több száz milliárd forintos fejlesztésekről van szó, ezek között van olyan, amelyet piaci alapon is meg lehet csinálni, ami főleg a vasútra igaz” – hangoztatta a miniszter annak kapcsán, hogy ezek nem csupán állami forrásból valósulhatnak meg.
Szeptemberben kezdték a ferihegyi repülőtérre vezető út felújítását a fejlesztés környezeti hatásvizsgálatával. Miután újra a magyar állam kezébe került a reptér, az út fejlesztése is új lendületet kapott, ám szeptember 10-én még csak a 60 napos hatásvizsgálat indult el.
Maga az építkezés 2026-ban kezdődhet meg, és három-öt éves munka után, leghamarabb 2030-ra készülhet majd el.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!