A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, miszerint nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról − hangsúlyozta a Magyar Nemzet megkeresésére Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke.
Múlt héten, a Lánchíd újbóli átadásán a főpolgármester úgy fogalmazott, hogy az autósok továbbra sem vehetik birtokba a Lánchidat, majd hozzátette: „nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét”.
Azonban a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke azt hangsúlyozta, hogy észszerű megoldást az adhat, ha
„a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autóközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek”.
Kiemelte, hogy a forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanák szükségesnek. Hozzátette, hogy a városvezetés döntése nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési hálózata a hidak sűrűségét tekintve eleve elmaradást mutat. A közlekedési szakjogász kifejtette: a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, de azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van olyan városoktól, mint Bécs, London és Párizs, amely városok belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi.
A főváros a beígért támogatást várja
A múlt heti átadáson a főpolgármester lapunknak arról is beszélt, hogy még mindig várják a kormány hatmilliárd forintos támogatását a Lánchíd felújítására. Ugyanakkor a fővárosi önkormányzat korábban megállapodott a kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot. A fővárosi Fidesz szerint Karácsony a lezárás fenntartásával saját maga szegi meg a megállapodást, emiatt esik el a főváros hatmilliárd forint állami támogatástól.