Balaton déli partján futó 86 kilométer hosszú  vasútvonal az elmúlt másfél évtizedben, több szakaszban, átfogó felújításon esett át. A nyári időszakban az országban a második legnagyobb forgalmat bonyolító pálya fejlesztésében többek közt megszüntették az úgynevezett lassújeleket:

a felújítás után a szerelvények már többnyire 100, a be nem épített szakaszokon 120 km/h sebességgel közlekedhetnek.

A ki- és beszállást már biztonságos magas peronok segítik, esőbeállókat is létesítettek, és átépítették a közúti szintbeli kereszteződéseket - írja a Magyar Építők.

A Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) dél-balatoni óriásprojektjének folytatásában pedig 

befejeződtek Balatonfenyves vasútállomás és Balatonszéplak felső megállóhely fejlesztésének munkálatai. 

Balatonszéplak felsőn 

  • az 1958-ban épített, elavult várótermet lebontották, helyén 221 négyzetméter alapterületen, korszerű technológiai megoldásokkal, költséghatékonyan működtethető és akadálymentesen megközelíthető felvételi épület jött létre,
  • rendezték az épület környezetét,
  • bővítették a parkolót,
  • a megállóhelyen korszerű utastájékoztató rendszer segíti majd az utazókat. 

A projekt összeköltsége közel 600 millió forint.

Balatonfenyves 1971-ben épített állomásépülete szintén teljesen megújult: 

  • akadálymentesen megközelíthető lett nemcsak az épület, hanem a peron is,
  • rendezték a környezetet,
  • kibővítették a parkolókat, kerékpártárolókat,
  • felújították a gyalogos felüljárót,
  • 360 méter hosszú magasperont építettek,
  • átalakították és kiépítették a 177 négyzetméteres alapterületű teljesen megújított épület működéséhez szükséges infrastruktúrát, amelybe hőszivattyús hűtési-rendszert, LED-világítást, napelemrendszer építettek ki.

A teljes projekt megvalósításához mintegy 1,4 milliárd forint uniós forrást használtak fel - derül ki a cikkből.