Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára jelentette be a jövő év elején esedékes változásokat Budapesten, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete rendezvényén. Közülük kiemelte a pályafelújításokat és elmondta, amelyet korábban Lázár János tárcavezető is az éves meghallgatásán: a közel 3347 kilométer hosszú, személyforgalomban használt vasúti pályaszakasz mintegy 50 százaléka sebességkorlátozott, illetve műszaki problémája van.

Az államtitkár a Magyar Építők tudósítása szerint azt is elmondta, hitelből és saját forrásból, 800 milliárd forintból fejlesztik a vasutat, mivel az uniós források érkezése bizonytalan. Ugyanakkor az Európai Beruházási Banktól (EIB) egy milliárd euró hitelt terveznek felvenni, melyet ugyanennyi összegben igyekeznek saját forrással kiegészíteni.

A tervek között szerepel, hogy 317 kilométernyi pályaszakaszt felújítanak, amiből 50 kilométert villamosítanak, 119 kilométeren a lassújeleket, vagyis a sebességkorlátozásokat felszámolják, 490 kilométernyi pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyeznek.

Kifejtette, a járműállományt használt járművek bérlésével, újak beszerzésével, valamint időlegesen a forgalomból kivont járművek célzott karbantartásával újítanák meg.

Mennyei mannát ígér ennek a városnak Lázár János

Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül ez a magyar város, ha minden valóra válik, amit a miniszter ígér.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.